خبر فوری

 
دعوت اسلام آباد از کانادا برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف پاکستان
کد خبر :409252176

14:54 1403/02/08


برچسب ها : افغانستان, انرژی, پاکستان و کانادا, جامو و کشمیر, دستیار معاون وزیر امور خارجه پاکستان, روابط دوجانبه, سرمایه گذاری, فناوری اطلاعات, مبارزه با تروریسم, مذاکرات, معدن, همکاری دوجانبه, هند و پاکستان,

دور پنجم مذاکرات سیاسی دوجانبه پاکستان و کانادا در اتاوا برگزار شد که در آن دو طرف بر تعمیق همکاری های دوجانبه در حوزه های مختلف توافق کردند.


اتاوا: به گزارش راز نیوز | دور پنجم مذاکرات سیاسی دوجانبه پاکستان و کانادا در اتاوا برگزار شد که در آن دو طرف بر تعمیق همکاری های دوجانبه در حوزه های مختلف توافق کردند.

ریاست هیئت پاکستانی را خانم مریم آفتاب دستیار وزیر امور خارجه پاکستان در امور ایالات متحده آمریکا بر عهده داشت، در حالی که هیئت کانادایی توسط ولدون اپ دستیار وزیر امور جهانی کانادا در حوزه هند-اقیانوس آرام رهبری می‌شد.

دو طرف تمامی جنبه های روابط دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند و فرصت های گسترش همکاری های بیشتر میان دو کشور را در زمینه های مختلف به ویژه تجارت، سرمایه گذاری، آموزش، تبادلات پارلمانی، مبارزه با تروریسم و ​​روابط مردمی کشف و شناسایی کردند.

خانم مریم آفتاب طرف کانادایی را در جریان اولویت های سیاست خارجی پاکستان قرار داد و از شرکت های کانادایی دعوت کرد تا در بخش انرژی، معدن و فناوری اطلاعات پاکستان سرمایه گذاری کنند.

در این نشست طرفین از پیشرفت کلی در روابط دوجانبه ابراز خرسندی کردند و متعهد شدند همکاری ها را در همه زمینه های مورد علاقه دوجانبه تقویت کنند.

آنها همچنین ضمن تأکید بر همکاری در مجامع بین المللی از جمله سازمان ملل متحد، بر تعمیق همکاری دوجانبه توافق کردند.

در این دیدار وضعیت منطقه ای و جهانی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و طرف کانادایی از تحولات اخیر در منطقه جنوب آسیا به ویژه افغانستان، روابط هند و پاکستان و نقض حقوق بشر در جامو و کشمیر تحت اشغال غیرقانونی هند مطلع شد.

ششمین دور از رایزنی های سیاسی میان پاکستان و کانادا در تاریخ های مناسبی که به اتفاق مقامات دو کشور رسید، در اسلام آباد برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

 
1