خبر فوری

 
پاکستان آماده همکاری با امارات در زمینه استفاده صلح‌آمیز از فناوری هسته‌ای
کد خبر :408335374

15:41 1403/01/03


برچسب ها : اجلاس انرژی هسته‌ای, انرژی تجدید پذیر, بروکسل, پاکستان و امارات, پاکستان و امارات متحده عربی, حمل و نقل, روابط تجاری, روابط دوجانبه, سرمایه گذاری, محمد اسحاق دار, همکاری دوجانبه, وزیر امور خارجه پاکستان,

وزیر امور خارجه پاکستان و وزیر نیرو و زیرساخت امارات متحده عربی در حاشیه اجلاس سران انرژی هسته‌ای در بروکسل، دیدار و گفتگو کردند.


بروکسل: به گزارش راز نیوز | مقامات عالی پاکستان و امارات متحده عربی بر توسعه روابط و همکاری های دوجانبه در زمینه های مختلف به ویژه در عرصه های تجارت و سرمایه گذاری در انرژی های تجدید پذیر و بخش حمل و نقل توافق کردند.

این توافق در نشستی که میان محمد اسحاق دار وزیر امور خارجه پاکستان و سهیل محمد فرج المزروعی وزیر نیرو و زیرساخت امارات متحده عربی در حاشیه اجلاس سران انرژی هسته‌ای در بروکسل پایتخت کشور بلژیک برگزار شد، صورت گرفت.

در این دیدار، وزیر امور خارجه پاکستان از نقش امارات در دیپلماسی اقلیمی قدردانی و خاطرنشان کرد: کنفرانس COP-28 به میزبانی امارات متحده عربی، توجه جهانی را به سمت انرژی هسته‌ای به عنوان گزینه ای برای انرژی پاک معطوف کرد.

وی بر آمادگی پاکستان برای به اشتراک گذاشتن تجربه و تخصص خود در همه زمینه‌های استفاده صلح‌آمیز از فناوری هسته‌ای، به‌ویژه در عملیات راکتورهای هسته‌ای، ایمنی و ایجاد زیرساخت‌های نظارتی تأکید کرد.

وی اذعان کرد: انعقاد موافقتنامه مشارکت اقتصادی جامع میان پاکستان و امارات منجر به توسعه بیشتر همکاری های تجاری و سرمایه گذاری دوجانبه خواهد شد.

در پایان این گفتگو، وزیر نیرو و زیرساخت امارات ضمن یادآوری سفرهای خود به پاکستان، تأکید کرد: امارات متحده عربی شریک توسعه پاکستان خواهد بود.

ارسال نظر

 
1