خبر فوری

 
توافق پاکستان، ازبکستان و عربستان بر توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری
کد خبر :406959258

15:52 1403/02/04


برچسب ها : امضا, امضای توافقنامه, پاکستان و ازبکستان, پاکستان و عربستان, پاکستان و عربستان سعودی, پاکستان، ازبکستان و عربستان سعودی, توافقنامه, روابط اقتصادی, روابط تجاری, سرمایه گذاری,

در یک تحول مهم، پاکستان، ازبکستان و عربستان سعودی توافقنامه همکاری مهمی را با هدف ترویج سرمایه گذاری و تجارت بین سه کشور امضا کردند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | در یک تحول مهم، پاکستان، ازبکستان و عربستان سعودی توافقنامه همکاری مهمی را با هدف ترویج سرمایه گذاری و تجارت بین سه کشور امضا کردند.

تلویزیون دولتی پاکستان روز سه‌شنبه گزارش داد: پاکستان، عربستان سعودی و ازبکستان یک توافقنامه شراکت برای تقویت همکاری های اقتصادی و ایجاد فرصت های جدید برای سرمایه‌گذاران در منطقه امضا کردند.

بر اساس این مشارکت، کمک و راهنمایی های لازم به سرمایه گذاران و بازرگانان سه کشور ارائه خواهد شد.

طبق مفاد این قرارداد، بانک "انشر سرمایه” بزرگترین بانک ازبکستان (Ansher Capital) با بانک خادم علی شاه بخاری (KASB) یک شرکت کارگزاری سهام و کالا در پاکستان، برای ارائه خدمات مشاوره مالی و مالی شرکتی به سرمایه گذاران در هر سه کشور، همکاری نزدیک خواهد داشت.

تلویزیون دولتی پاکستان بیان کرد: هر دو شرکت از سرمایه گذاران و بازرگانان در پاکستان، ازبکستان و عربستان سعودی با ارائه رهنمودهای تخصصی در جهت هدایت بازارهای مالی، حمایت خواهند کرد.

انتظار می رود این مشارکت روابط تجاری بین سه کشور را با تمرکز بر افزایش حجم تجارت و ارتقای یکپارچگی اقتصادی تقویت کند و سرمایه گذاری خارجی را به ویژه در بخش های کلیدی مانند انرژی، زیرساخت ها و کشاورزی جذب کند.

این مشارکت، کسب و کارها را قادر می‌سازد تا به بازارها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری جدید دسترسی پیدا کنند و به ایجاد شغل و رشد اقتصادی دست یابند.

شاهزاده فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی هفته گذشته برای یک سفر دو روزه با هدف تقویت همکاری های اقتصادی دوجانبه و پیشبرد قراردادهای سرمایه گذاری توافق شده قبلی وارد پاکستان شد.

پاکستان اعلام کرد: پروژه های سرمایه گذاری به ارزش 30 میلیارد دلار را در جریان سفر شاهزاده فیصل به ریاض ارائه کرده است.

اسلام آباد به دنبال شراکت تجاری و اقتصادی با شرکای دوجانبه و متحدان خود است زیرا به دنبال عبور از یک بحران اقتصاد کلان می باشد که ذخایر خود را به پایین‌ترین حد تاریخی کاهش داده و ارزش پول آن به میزان قابل توجهی ضعیف شده است.

ارسال نظر

 
1