خبر فوری

 
توافق بانک جهانی و سازمان ملی مدیریت بلایای طبیعی پاکستان در خصوص تشکیل کارگروه مشترک برای تهیه چارچوب همکاری‌های دوجانبه
کد خبر :40547040

17:05 1401/11/04


برچسب ها : اسلام آباد, بانک جهانی, پاکستان و بانک جهانی, تغییرات آب و هوایی, تغییرات اقلیمی, رئیس سازمان مدیریت بلایای طبیعی پاکستان, سپهبد انعام حیدر ملک, سیل زدگان,

سازمان ملی مدیریت بلایای طبیعی پاکستان و بانک جهانی در خصوص تشکیل کارگروه مشترک جهت تهیه چارچوب همکاری‌های دوجانبه در زمینه مقابله پیامدهای منفی تغییرات اقلیمی در پاکستان توافق نمودند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سازمان ملی مدیریت بلایای طبیعی پاکستان و بانک جهانی در خصوص تشکیل کارگروه مشترک جهت تهیه چارچوب همکاری‌های دوجانبه در زمینه مقابله پیامدهای منفی تغییرات اقلیمی در پاکستان توافق نمودند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، هیئت نمایندگان بانک جهانی برای پاکستان امروز سه شنبه با سپبهد انعام حیدر ملک رئیس سازمان ملی مدیریت بلایای طبیعی پاکستان به دیدار و رایزنی پرداخت.

دو طرف در این دیدار در خصوص تهیه برنامه جامع و مؤثر برای همکاری در بخش‌های مختلف سیستم مدیریت بحران و نجات مناطق تحت تأثیر از بلایای طبیعی در آینده به بحث و تبادل نظر پرداختند.

سپهبد انعام حیدر ملک در جریان این دیدار بر عزم خود برای فعال کردن مرکز ملی عملیات اورژانس مبتنی بر هوش مصنوعی به عنوان یک بستر مهم سازمان ملی مدیریت بلایای طبیعی پاکستان تأکید کرد و گفت: راه اندازی این مرکز می‌تواند اطلاعات مهمی را در زمینه آگاهی پیش از وقوع بلایای طبیعی، سیستم هشدار و تدابیر احتیاطی و ایجاد آگاهی، آمادگی و واکنش زودهنگام و همچنین رزمایش‌ها را برای مردم و نهادهای ذی‌ربط فراهم کند.

وی در ادامه هیئت بانک جهانی را از قصد سازمان ملی مدیریت بلایای طبیعی برای راه اندازی مؤسسه ملی مدیریت بلایا(NIDM) به عنوان یک اتاق فکر جهت همکاری علمی و تحقیقاتی میان دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور و جهان در زمینه تغییرات اقلیمی و بلایای طبیعی آگاه ساخت.

رئیس سازمان ملی مدیریت بلایای طبیعی پاکستان همچنین خواستار اجرای برنامه‌های آموزشی برای امدادگران و داوطلبان مرتبط و بررسی پایگاه داده‌ها جهت تضمین خدمات‌دهی آنها در شرایط اضطراری شد.

ارسال نظر

 
1