خبر فوری

 
 
4 پاکستانی به اتهام حمله به نشریه ی چارلی ابدو فرانسه دستگیر شدند
کد خبر :2125615092

16:55 1399/09/29


برچسب ها : پاریس, دستگیری تروریست ها, دفاتر چارلی ابدو, طراحی توهین آمیز پیامبر اسلام, فرانسه, نیروهای امنیتی فرانسه,

نیروهای امنیتی فرانسه 4 نفر پاکستانی را به اتهام چاقوکشی در خارج از دفاتر پیشین مجله چارلی ابدو در اواخر ماه سپتامبر دستگیر کردند.


پاریس: به گزارش راز نیوز | نیروهای امنیتی فرانسه 4 نفر پاکستانی را به اتهام چاقوکشی در خارج از دفاتر پیشین مجله چارلی ابدو در اواخر ماه سپتامبر دستگیر کردند.

طی این حادثه در بیرون دفاتر سابق چارلی ابدو 4 نفر زخمی شده بودند. برخی منابع قضایی به شرط ناشناس ماندن  گفتند: 4 افراد به اتهام تروریست بودن و مداخلت در حادثه مجله چارلی ابدو دستگیر شدند. یکی از این افراد روز چهارشنبه به جرم انجام حمله تروریستی محکوم شد و 3 نفر دیگر نیز در دادگاه حاضر خواهند شد و به اتهامات آن ها نیز رسیدگی خواهد شد.

این مظنونان مشکوک هستند که قبلا از نقشه مهاجم آگاه بوده و او را تحریک کرده اند. مهاجم ظهیر حسان محمود 25 ساله پس از حمله، به اتهامات تروریستی دستگیر شد و اکنون در بازداشت است.

خبر دستگیری این متهمان دو روز پس از از اعلام حکم مجازات 14 نفر از افرادی که در حمله به دفاتر چارلی ابدو و بازاری در پاریس در ژانویه 2015 دست داشتند توسط دادگاه پاریس اعلام شد که این افراد همچنین در جرائم دیگری از جمله تامین مالی و مرتبط بودن با شبکه های تروریستی فعالیت داشتند.

روزنامه شارلی ابدو در زمان آغاز این دادگاه در ماه سپتامبر طرح های کفرآمیز را دوباره منتشر کرده بود. 3 هفته بعد از این اقدام یک پاکستانی بیرون دفتر این نشریه اقدام به 4 نفر حمله کرد و آن ها را زخمی کرد.

در 16 اکتبر یک جوان مهاجر چچنی به معلمی به نام ساموئل پیتی به دلیل نشان دادن طراحی های توهین آمیز پیامبر اسلام به شاگردان خود حمله کرد و سرش را برید.

پس از آن در تاریخ 29 اکتبر یک جوان تونسی که به تازگی به اروپا مهاجرت کرده بود در کلیسایی در نیس فرانسه به 3 نفر حمله کرد و آن ها را کشت.

امانوئل مکرون برای جلوگیری از این خشونت های افراط گرایانه قوانینی وضع کرد که موجب نارضایتی بسیاری از کشورهای اسلامی شد.

ارسال نظر

 
1