خبر فوری

 
حمایت پاکستان از درخواست دبیرکل سازمان ملل متحد در رابطه با ماده 99 منشور سازمان ملل
کد خبر :397364177

11:58 1402/09/16


برچسب ها : آتش بس, آنتونیو گوترش, پاکستان و سازمان ملل متحد, پاکستان و فلسطین, دبیرکل سازمان ملل متحد, رژیم صهیونیستی, شورای امنیت سازمان ملل متحد, غزه, وزیر امور خارجه پاکستان,

جلیل عباس جیلانی وزیر امور خارجه دولت موقت پاکستان از درخواست دبیرکل سازمان ملل متحد در رابطه با ماده 99 منشور سازمان ملل متحد اعلام حمایت کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| جلیل عباس جیلانی وزیر امور خارجه دولت موقت پاکستان از درخواست دبیرکل سازمان ملل متحد در رابطه با ماده 99 منشور سازمان ملل متحد اعلام حمایت کرد.

جلیل عباس جیلانی در پیام صادره در رسانه ایکس، نوشت: پاکستان از درخواست دبیرکل سازمان ملل متحد در رابطه با ماده 99 منشور سازمان ملل متحد که از شورای امنیت می خواهد تا از وقوع یک فاجعه انسانی در غزه جلوگیری کند و آتش بس فوری اعلام کند، قدردانی و حمایت می کند.

در ادامه این متن آمده است که شورای امنیت باید اکنون برای محافظت از جان فلسطینی ها و پایان دادن به این فاجعه اقدام کند.

شایان ذکر است دبیرکل سازمان ملل متحد با استناد به ماده 99 منشور سازمان ملل، از شورای امنیت این سازمان خواست تا در مورد جنگ غزه اقداماتی انجام دهد.

این اقدام کم‌سابقه از سوی «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در حالی صورت می‌گیرد که شورای امنیت هنوز قطعنامه‌ای مبنی بر آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین تصویب نکرده است.

شورای امنیت 15 عضوی که قدرتمندترین نهاد سازمان ملل محسوب می‌شود، وظیفه حفظ صلح و امنیت بین‌المللی را بر عهده دارد که به ادغان بسیاری از اعضای آن و همچنین تاکید بسیاری از رهبران جهان، تاکنون در این زمینه شکست خورده‌اند.

طبق گزارش الجزیره، ماده 99 منشور سازمان ملل متحد به دبیرکل این اختیار را می‌دهد که «نظر شورای امنیت را به هر موضوعی که به عقیده او ممکن است حفظ صلح و امنیت بین‌المللی را تهدید کند، جلب کند».

آنتونیو گوترش در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت نوشت که معتقد است وضعیت اسرائیل و سرزمین‌های اشغالی فلسطین «ممکن است تهدیدهای موجود برای حفظ صلح و امنیت بین‌المللی را تشدید کند».

 

ارسال نظر

 
1