خبر فوری

 
دیدارهای سازنده جیلانی وزیر امور خارجه موقت پاکستان با مقامات عالی پارلمان اروپا در بروکسل
کد خبر :397168068

14:59 1402/09/07


برچسب ها : GSP Plus, آمنه بلوچ, بروکسل, بلژیک, پاکستان و اتحادیه اروپا, دولت موقت, سفیر پاکستان در بلژیک, سفیر پاکستان در بلژیک، لوکزامبورگ و اتحادیه اروپا, نایب رئیس پارلمان اتحادیه اروپا, هیدی هوتالا, وزیر امور خارجه پاکستان,

جلیل عباس جیلانی وزیر امور خارجه موقت پاکستان در دوران سفر خود به بلژیک با خانم هیدی هاوتالا نایب رئیس پارلمان اروپا و گزارشگر ویژه GSP Plus در بروکسل به گفتگو و رایزنی پرداخت.


 

بروکسل: به گزارش راز نیوز | جلیل عباس جیلانی وزیر امور خارجه موقت پاکستان در دوران سفر خود به بلژیک با خانم هیدی هاوتالا نایب رئیس پارلمان اروپا و گزارشگر ویژه GSP Plus در بروکسل به گفتگو و رایزنی پرداخت.

در این نشست، هر دو طرف بر عزم راسخ خود برای مستحکم و پایدارتر نمودن روابط دوجانبه میان پاکستان و اتحادیه اروپا تاکید کردند.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی منتشر شده از سوی سفارت پاکستان در بلژیک، در این دیدار موضوعات مورد علاقه دوجانبه از جمله ابعاد مختلف روابط دوجانبه، مشارکت اقتصادی و تجاری و GSP plus مورد بحث و بررسی دو طرف قرار گرفت.

در همین حال، جلیل عباس جیلانی اتحادیه اروپا را مهمترین شریک تجاری پاکستان دانست و بیان کرد: پاکستان برای روابط دوجانبه خود با اتحادیه اروپا اهمیت ویژه ای قائل است.

وی افزود: تداوم روابط میان پاکستان و اتحادیه اروپا تحت GSP Plus، به ثبات بیشتر روابط اقتصادی و تجاری دوجانبه کمک خواهد کرد.

وزیر امور خارجه موقت پاکستان همچنین با دیوید مک آلیستر رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا در بروکسل دیدار و گفتگو کرد.

آنها ضمن بررسی آخرین تحولات منطقه ای و جهانی، بر افزایش تعامل پارلمانی و گفتگو برای تعمیق روابط بین پاکستان و اتحادیه اروپا توافق کردند.

در این نشست ها، خانم آمنه بلوچ سفیر پاکستان در اتحادیه اروپا، بلژیک و لوکزامبورگ نیز حضور داشت.

 

ارسال نظر

 
1