خبر فوری

 
تاکید رئیس جمهور پاکستان بر لزوم همکاری قوی تر با کشورهای مشترک المنافع
کد خبر :395199816

17:39 1403/05/09


برچسب ها : آصف علی زرداری, اسلام آباد, پاکستان و اتحادیه کشورهای مشترک المنافع, رئیس جمهور پاکستان, روابط دو جانبه, کاخ ریاست جمهوری پاکستان,

آصف علی زرداری رئیس جمهور پاکستان بر لزوم همکاری قوی تر با کشور های مشترک المنافع در زمینه های تغییرات آب و هوایی، آموزش، تبادلات پارلمانی و آمادگی در برابر بلایا تاکید کرد.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| آصف علی زرداری رئیس جمهور پاکستان بر لزوم همکاری قوی تر با کشورهای مشترک المنافع در زمینه های تغییرات آب و هوایی، آموزش، تبادلات پارلمانی و آمادگی در برابر بلایا تاکید کرد.

وی خواستار افزایش تعاملات میان نهادهای پارلمانی، به ویژه نمایندگان جوان پارلمان و دانشجویان، برای تقویت و ارتقای بیشتر پیوند های دوستی با کشور های عضو مشترک المنافع شد.

رئیس جمهور این اظهارات را در جریان گفتگو با هیئتی به سرپرستی پاتریشیا اسکاتلند دبیر کل کشور های مشترک المنافع روز سه شنبه در کاخ ریاست جمهوری اسلام‌آباد بیان کرد.

رئیس جمهور ضمن خوشامدگویی به هیئت گفت: پاکستان به عنوان عضو موسس مشترک المنافع برای ارتقای همکاری بین کشور های عضو اهمیت زیادی برای این سازمان قائل است.

در این نشست در مورد پیامدهای تغییرات آب و هوایی برای پاکستان تبادل نظر شد. رئیس جمهور گفت که پاکستان به دلیل تأثیرات تغییرات اقلیمی آسیب های زیادی دیده است.

دبیر کل اتحادیه کشور های مشترک المنافع گفت که پاکستان با چالش های بزرگی در رابطه با تغییرات اقلیمی مواجه است و از جمله کشور هایی است که در برابر پیامد های آن آسیب پذیرتر است. او بر تعامل قوی مشترک المنافع با پاکستان تاکید کرد و از حمایت مستمر پاکستان از کار این سازمان قدردانی کرد.

ارسال نظر

 
1