خبر فوری

 
بررسی طرح ساخت مقر کنگره بین المللی پارلمانی در اسلام آباد محور رایزنی مقامات پاکستان و چین در پکن
کد خبر :39369700

19:40 1402/08/03


برچسب ها : آژانس همکاری‌های بین‌المللی توسعه چین, پاکستان و چین, پکن, دیدار, رئیس مجلس سنای پاکستان, محمد صادق سنجرانی,

محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان در سفر چهار روزه خود به پکن برای توسعه روابط و همکاری میان دو کشور با لو ژائوهوی رئیس آژانس همکاری توسعه بین المللی چین (CIDCA) دیدار و رایزنی کرد.


 

پکن: به گزارش راز نیوز | محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان در سفر چهار روزه خود به پکن برای توسعه روابط و همکاری میان دو کشور با لو ژائوهوی رئیس آژانس همکاری توسعه بین المللی چین (CIDCA) دیدار و رایزنی کرد.

در ابتدای این نشست، محمد صادق سنجرانی از تلاش های بی دریغ چین در توسعه پاکستان و از حمایت ارزشمند آژانس همکاری توسعه بین المللی چین در پیشبرد پروژه های توسعه در این کشور کمال تشکر و قدردانی را بجا آورد.

در ادامه هر دو طرف بر تعهد مشترک خود برای ارتقای ظرفیت پارلمانی در پاکستان تاکید کردند و طرح ساخت مقر کنگره بین المللی پارلمانی در اسلام آباد را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

وی بر نقش مهم پارلمان در تدوین سیاست های ملی یک کشور تاکید کرد و گفت: مقر کنگره بین المللی پارلمانی به عنوان نمادی از همکاری و دیپلماسی بین المللی پارلمانی در نظر گرفته شده است و بستری را برای گردهم آوردن قانون گذاران از سراسر جهان فراهم می آورد.

وی کنگره بین المللی پارلمانی را نماد همکاری جهانی دانست و افزود: این ابتکار نشان دهنده عزم پاکستان در راستای ارتقای وحدت بین المللی و پیشرفت از طریق دیپلماسی پارلمانی است.

در همین حال، رئیس آژانس همکاری توسعه بین المللی چین بیان کرد: چین به طور مستمر از توسعه پاکستان حمایت می کند.

وی همچنین در پایان این نشست، بر تعهد آژانس همکاری های توسعه بین المللی چین به ارائه منابع، تخصص و کمک های فنی در بخش های مختلف پاکستان تاکید کرد.

ارسال نظر

 
1