خبر فوری

 

اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان با انتصاب خانم آمنه بلوچ سفیر فعلی این کشور برای اتحادیه اروپا در سمت معاون وزیر امور خارجه، موافقت خود را اعلام کرده است.

منابع خبری پاکستان گزارش دادند که خانم آمنه بلوچ سفیر فعلی کشور برای اتحادیه اروپا به عنوان معاون وزیر امور خارجه جدید و ممتاز بلوچ سخنگوی فعلی وزارت خارجه، سفیر جدید پاکستان در فرانسه و جانباز خان سفیر در برونئی خواهند بود.

علاوه بر این: محمد سلیم کمیساریای عالی جدید در کانادا و ملک فاروق سفیر فعلی در کویت به عنوان کمیساریای عای در آفریقای جنوبی منتصب خواهند شد.

همچنین فیصل نیاز ترمذی سفیر پاکستان در امارات متحده عربی، به عنوان سفیر جدید پاکستان در بلژیک و اتحادیه اروپا اعزام خواهد شد.

از سوی دیگر، دولت پاکستان در اقدامی تعجب برانگیز سپهبد بازنشسته محمد عامر را به عنوان سفیر جدید پاکستان در امارات متحده عربی منصوب کرده است.

سپهبد بازنشسته محمد عامر یکی از شخصیت های احتمالی پست فرماندهی ارتش پاکستان در سال 2022 بود.

انتصاب شخصیت مهم و کلیدی همچون محمد عامر در سمت نمایندگی دیپلماتیک پاکستان در امارات متحده عربی گمانه زنی های مختلفی را در فضای کشور بوجود آورده است.

یک نظریه این است که رابطه نزدیک او با آصف علی زرداری رئیس جمهور پاکستان که منافعی در امارات متحده عربی دارد، ممکن است در این زمینه نقش داشته باشد.

احتمال دیگر این است که با توجه به سرمایه گذاری مورد انتظار امارات در پاکستان از طریق شورای تسهیل سرمایه گذاری ویژه (SIFC)، ارتش بخواهد او را به عنوان سفیر در ابوظبی منصوب کند.

بر کسی پوشیده نیست که افسران نظامی بازنشسته در انتصاب به عنوان سفیر پاکستان در کشورهای مختلف سهیم هستند و 20 درصد انتصابات اختصاص داده شده برای انتصابات سیاسی را تشکیل می دهند

اما جالب اینجاست که به نظر می رسد ارتش پاکستان اکنون بر خاورمیانه متمرکز شده است و به گفته برخی منابع، ارتش به جای برونئی قصد استقرار در خاورمیانه را دارد و به غیر از ابوظبی، استقرار فرماندهان بازنشسته در برخی پایتخت های دیگر نیز در حال بررسی است.

 

ارسال نظر

 
1