خبر فوری

 
پاراچنار غزه ی ناشناخته پاکستان، ممانعت عناصر تکفیری از انتقال افراد زخمی به بیمارستان ها
کد خبر :392475117

11:03 1403/05/09


برچسب ها : افراد تکفیری, پاراچنار, تروریست های تحریک طالبان پاکستان, حملات تروریستی, شیعه, شیعه کشی, شیعیان پاکستان, طالبان افغانستان,

پاراچنار غزه ی ناشناخته ی پاکستان است که زیر گلوله های عناصر تکفیری تروریستی تحت حمایت دولت و ارتش پاکستان مورد حملات شدید قرار گرفته و همچنین به دلیل محاصره شدید، بیمارستانهای آن با کمبود دارو و تجهیزات معالجه مواجه شده اند.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| با گذشت شش روز از حملات عناصر تکفیری و تروریستی به مناطق شیعه پاراچنار و همچنین محاصره این منطقه، درگیری ها در اوج خود باقی مانده است.

تاکنون بیش از 30 تن از افراد شیعه از جمله دو کودک به شهادت رسیده اند و بیش از 100 نفر زخمی شده اند. به دلیل محاصره شدید پاراچنار، بیمارستان های محلی با کمبود دارو و تجهیزات مواجه شده اند که باعث شده است بسیاری از افراد زخمی برای معالجه منتظر انتقال به بیمارستان پیشاور باشند.

اما شب گذشته عناصر تکفیری، آمبولانس های حامل افراد زخمی شیعه را در حضور نیروهای ارتش پاکستان در منطقه مامو خوار واقع در هنگو با پرتاب سنگ مورد حمله قرار داده و ضمن متوقف کردن، آنها را مجبور به بازگشت به پاراچنار کرده و اجازه ی عبور و انتقال مجروحین به بیمارستان را ندادند.

از آنجایی که تمامی این رویداد ها با چراغ سبز نهادهای امنیتی و دولت پاکستان با هدف سرکوب شیعیان پاراچنار و تضعیف قدرت آنها در این منطقه صورت می گیرد، رسانه ملی نیز از پوشش دادن هرگونه گزارش پاراچنار اجتناب کرده و در برخی موارد برخی از شبکه های خصوصی، حملات عناصر تکفیری در معیت طالبان افغانستان و تحریک طالبان پاکستان را با عنوان "درگیری دو قبیله" منتشر می کنند.

 

سانسور اخبار و گزارش های مربوط به پاراچنار باعث آن شده است تا برخی از گزارشگران شبکه های خصوصی از کار خود استعفا دهند.

از طرفی شیعیان نقاط مختلف این کشور از دو روز قبل در حمایت از شیعیان مظلوم پاراچنار در حال تحصن در شهر های مختلف از جمله لاهور، کراچی، نقاطی از منطقه گلگیت بلتستان و شهر های همجوار پاراچنار می باشند.

این درگیری ها از زمانی آغاز شده است که ژنرال ضیاء الحق فرمانده اسبق ارتش پاکستان با هدف کنترل قدرت منطقه و سرکوب شیعیان پاراچنار، شهری که تنها 20 کیلومتر از مرز افغانستان فاصله دارد، طالبان افغانستان را در این منطقه اسکان داد. در حال حاضر نیز در موارد متعددی گزارش هایی در رسانه ایکس منتشر می شود که نشان می دهد عناصر تروریستی طالبان افغانستان و حتی تحریک طالبان پاکستان در حملات علیه شیعیان پاراچنار شرکت می کنند.

ارسال نظر

 
1