خبر فوری

 
"جامعه جهانی باید برای متوقف کردن جنایات جاری اسرائیل نقش فعال ایفا کند"
کد خبر :39171904

10:31 1403/02/26


برچسب ها : اسرائیل, اسلام آباد, پاکستان و اردن, رئیس مجلس ملی پاکستان, روابط دو جانبه, سردار ایاز صادق, سفیر اردن,

رئیس مجلس ملی پاکستان در دیدار با سفیر اردن، ضمن محکوم کردن جنایات اسرائیل در فلسطین، خواستار ایفای نقش فعال از سوی جامعه بین المللی برای پایان دادن به تروریسم رسمی اسرائیل، شد.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| در دیدار معین خراست سفیر اردن با سردار ایاز صادق رئیس مجلس ملی پاکستان، پیرامون روابط دو جانبه و امور مورد علاقه متقابل رایزنی انجام گرفت.

سردار ایاز صادق در این نشست که روز گذشته در ساختمان پارلمان انجام شد، با تاکید بر اهمیت مراودات با اردن برای پاکستان، اظهار کرد: پاکستان برای مناسبات برادرانه خود با اردن اهمیت بسزایی قائل است و این روابط بر پایه های مستحکم دین، برادری، تاریخ و فرهنگ استوار هستند.

وی افزود: دو کشور مواضع مشابهی در امور منطقه ای و بین المللی دارند؛ پاکستان و اردن همواره از مواضع یکدیگر در بستر های بین المللی و منطقه ای حمایت کرده اند.

رئیس مجلس ملی پاکستان اتحاد امت اسلامی را از ضرورت های عصر حاضر برای مقابله با چالش های پیش رو عنوان کرد و افزود: روابط پارلمانی و مردمی می توانند نقش اساسی در نزدیک تر کردن مناسبات فی‌مابین ایفا کنند.

سردار ایاز صادق با صحبت در مورد جنایات و بربریت جاری اسرائیل علیه مردم غزه، این جنایات را محکوم کرد و گفت: جامعه جهانی باید هرچه سریعتر ضمن بررسی تروریسم رسمی و جنایات جاری اسرائیل در فلسطین، نقش فعالی در پایان دادن به آن ایفا کند. پاکستان بر موضع اصولی تشکیل کشور مستقل فلسطین بر اساس مرز های پیش از 1967 میلادی به پایتختی قدس، متعهد است .

سفیر اظهار کرد: اردن برای روابط برادرانه خود با پاکستان ارزش قائل است و مایل است این روابط را بیشتر گسترش دهد. وی از پیشنهاد ارتقای ارتباطات بین پارلمانی برای تقویت روابط بین دو کشور قدردانی کرد.

ارسال نظر

 
1