خبر فوری

 
 
سفیر اتیوپی با فرمانده نیروی دریایی ارتش پاکستان دیدار کرد
کد خبر :391688977

11:03 1402/12/09


برچسب ها : امیر دریابد نوید اشرف, پاکستان و اتیوپی, روابط دوجانبه, ستاد نیروی دریایی پاکستان, سفیر اتیوپی, فرمانده نیروی دریایی پاکستان, فرمانده نیروی دریایی ارتش پاکستان,

جمال بیکر عبدالله سفیر اتیوپی روز گذشته با امیر دریابد نوید اشرف فرمانده نیروی دریایی ارتش پاکستان دیدار کرد.


راولپندی: به گزارش راز نیوز| جمال بیکر عبدالله سفیر اتیوپی روز سه شنبه (8 اسفند) با امیر دریابد نوید اشرف فرمانده نیروی دریایی ارتش پاکستان دیدار کرد.

سفیر اتیوپی در این دیدار ضمن آگاه کردن رئیس نیروی دریایی پاکستان از عملکرد کلیدی اتیوپی در ترویج روحیه برادری و همکاری میان مردم آفریقا در منطقه، امیر دریابد را همچنین از برگزاری 37مین اجلاس روسای اتحادیه آفریقا در آدیس بابا مطلع ساخت. در این نشست مقامات عالی رتبه بین المللی و روسای بیش از 49 کشور آفریقایی شرکت کردند.

وی در ادامه همکاری کامل اتیوپی در راستای تضمین امنیت منطقه ای از طریق مبارزه با تروریسم را برجسته کرد. در ادامه ابتکارات یکپارچه سازی منطقه ای اتیوپی از جمله سد رنسانس بزرگ اتیوپی، تنوع بندر و صادرات انرژی به کشورهای همسایه نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

جمال بیکر عبدالله گفت که اتیوپی اخیراً یادداشت تفاهمی با سومالیلند امضا کرده است که کاملاً مطابق با قوانین بین المللی است. وی گفت: اتیوپی در تلاش است تا با به اشتراک گذاشتن منابع خود با کشورهای برادر، کل منطقه را به هم متصل کند تا توسعه عادلانه و مساوی در کل منطقه تضمین شود.

فرمانده نیروی دریایی پاکستان نقش اتیوپی را در یکپارچگی منطقه ای از طریق چندین ابتکار عمل تصدیق کرد و به دولت اتیوپی بابت برگزاری موفقیت آمیز اجلاس سران اتحادیه آفریقا تبریک گفت. وی افزود: دو کشور وارث تمدن های چند صد ساله هستند و امکانات گسترده ای برای همکاری های دوجانبه بین دو کشور از جمله در بخش دریایی وجود دارد.

ارسال نظر

 
1