خبر فوری

 
 
39 کشته و زخمی در حمله شبه نظامیان طالبان به پایگاه نیروهای آمریکایی
کد خبر :1352485435

11:09 1397/07/29


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, طالبان,

طالبان افغانستان با انتشار خبری مدعی شده است که پایگاه،فرودگاه نظامی و نیروهای ارتش آمریکا را در ولایت های مختلف افغانستان از جمله پروان،کابل،کنر،بلخ،قندوز و لقمان هدف قرار داده است.


 

کابل:پایگاه خبری متعلق به طالبان افغانستان با انتشار خبری مدعی شده است که پایگاه،فرودگاه نظامی و نیروهای ارتش آمریکا را در ولایت های مختلف افغانستان از جمله پروان،کابل،کنر،بلخ،قندوز و لقمان هدف قرار داده است.

بر اساس جزئیات منتشر شده از سوی این پایگاه شبه نظامیان طالبان بعد از ظهر روز شنبه فرودگاه نظامی ارتش آمریکا واقع در کابل را هدف حملات موشکی خود قرار دادند که در اثر آن خسارت های مالی و جانی مهلکی به نیروهای آمریکایی وارد آمد.

همچنین این جنگجویان گروه طالبان، حوالی شب گذشته بزرگترین پایگاه نظامی ارتش آمریکا واقع در بگرام را نیز با شلیک موشک مورد هدف قرار داده و خسارت بسیار شدیدی به نیروهای واقع در این پایگاه وارد آوردند.

بر اساس گزارش،تروریست های طالبان از صبح تا بعد از ظهر روز شنبه علاوه بر هدف قرار دادن نیروهای امنیتی در اسعد آباد مرکز ولایت کنر،در دیگر مناطق این ولایت از جمله مناطق منوره، داگام، واتا پور، چپه دره، اسمار، شیگل، سرکانو و نارا نیز به حمله علیه نیروهای امنیتی پرداختند و عملیات رای گیری در این مناطق را متوقف نمودند،در اثر این حملات نیروهای شبه نظامی طالبان تعداد 10 نفر کشته و 6 تن دیگر نیز زخمی شدند.

از ولایت بلخ نیز خبر میرسد که نیروهای طالبان در شب یکشنبه، پاسگاه های ایست و بازرسی در منطقه چتمال را مورد هدف قرار داده و توانستند هر دو پاسگاه ایست و بازرسی را تصرف نموده و 5 تن از نیروهای حاضر در این پاسگاه ها را به قتل برسانند و 3 نفر دیگر نیز پا به فرار گذاشتند.

از این پاسگاه ها علاوه بر یک تیربار آمریکایی،یک کلاشینکوف و دیگر مهمات جنگی توسط نیروهای طالبان به غنیمت گرفته شد.

همچنین بر اثر انفجار بمب کار گزاری شده در مقابل دفتر شمس،3 نیروی نظامی امنیتی کشته و 2 تن دیگر نیز زخمی شدند.

در ادامه گزارش پایگاه خبری طالبان افغانستان،این گروه شبه نظامی مدعی شده است نیروهای طالبان در بعد از ظهر روز گذشته یک ایستگاه انتخاباتی در منطقه صد فامیلی شهر قندوز را با موشک مورد هدف قرار دادند که در اثر آن 2 نیروی نظامی کشته و 6 تن دیگر نیز زخمی شدند.

همچنین بر اثر حمله شبه نظامیان طالبان به یک کاوران نیروهای امنیتی در منطقه قاضی آباد ولایت لقمان دو تن از نیروهای امنیتی زخمی شدند.

جنگجویان طالبان در ادامه حملات خود علیه ایستگاه های انتخاباتی،با حمله به یک ایستگاه انتخاباتی در منطقه قلعه کوچیان،رای گیری در این منطقه را متوقف نمودند.

ارسال نظر

 
1