خبر فوری

 
سان ویدونگ: پاکستان و چین برای حفظ منافع مشترک، کنار هم ایستاده اند
کد خبر :38975723

09:17 1402/11/01


برچسب ها : پاکستان و چین, روابط دوجانبه, سائرس سجاد قاضی, سی پک, سی پیک, معاون وزیر امور خارجه پاکستان, معاون وزیر امور خارجه چین,

سان ویدونگ معاون وزیر امور خارجه چین روز گذشته (شنبه 30 دی) در صدر یک هیئت عالی رتبه وارد اسلام‌آباد شد و طی بازدید از نمایشگاه عکس و کتابخانه سی پیک، با سائرس سجاد قاضی همتای پاکستانی خود دیدار کرد.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| سان ویدونگ معاون وزیر امور خارجه چین روز گذشته (شنبه 30 دی) در صدر یک هیئت عالی رتبه وارد اسلام‌آباد شد و طی بازدید از نمایشگاه عکس و کتابخانه سی پیک، و دیدار با سائرس سجاد قاضی همتای پاکستانی خود، با بیان اینکه پاکستان و چین برای حفظ منافع مشترک خود در کنار یکدیگر ایستاده اند و به حمایت در مسائل مهم ادامه خواهند داد، گفت: چین به حمایت از پاکستان علیه هرگونه تهدید تروریسم، ادامه خواهد داد.

وی افزود: چین به عنوان برادر آهنین و دوست قابل اعتماد برای پاکستان در سیاست خارجی اش اهمیت بسزایی قائل است و به دنبال مستحکم تر نمودن روابط استراتژیک موجود میان دو کشور می باشد.

معاون وزیر خارجه چین در ادامه با تشکر از حمایت پاکستان در آنچه که مسائل اساسی چین خواند، تصریح داشت: چین متعهد به حمایت از تمامیت ارضی، حاکمیت پاکستان، و توسعه اقتصادی، توسعه و رفاه این کشور می باشد. او حمایت پاکستان از اصل چین واحد را مورد قدردانی قرار داد و گفت: دوستی دو کشور آزمایش شده و از حمایت همه جانبه مردم برخوردار است.

وی اظهار داشت که کتاب هایی از چین برای کتابخانه CPEC آورده است، از جمله کتاب هایی که توسط رئیس جمهور شی جین پینگ در مورد حکومت و فرهنگ باستانی چین نوشته شده است. وی با بیان خاطراتی از اقامت خود در پاکستان به عنوان سفیر در دهه گذشته، گفت که این کتابخانه یادآور قدرت مشارکت استراتژیک است که از طریق پروژه های CPEC آشکار شد.

وی با هدف شرکت در  جلسه کارگروه مشترک CPEC به اسلام‌آباد سفر کرده است.

سائرس سجاد قاضی معاون وزیر امور خارجه پاکستان در سخنان خود با تصریح بر اینکه سی پیک در تمامی احوال و اوضاع، به عنوان روابط همکاری استراتژیک دو کشور پاکستان و چین پیشتاز باقی مانده است، به همتای چینی خود خوشامد گفت و با تاکید بر اهمیت دوستی دوجانبه برای صلح و ثبات منطقه ای، آمادگی پاکستان را برای گسترش و تقویت بیشتر روابط دوجانبه در همه زمینه های همکاری ابراز کرد.

وی از کشورهای دیگر دعوت کرد تا در پروژه های صنعت، کشاورزی، علم و فناوری تحت CPEC سرمایه گذاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: پروژه CPEC ادای احترام به خرد رهبران نسل های مختلف بود که در تقویت روابط دوجانبه بین پاکستان و چین کمک کردند. هدف از چشم انداز مشترک CPEC برای آوردن رونق اقتصادی، اتصال منطقه ای و رشد صنعتی بود.

ارسال نظر

 
1