خبر فوری

 
تاکید اورنگزیب بر تعهد دولت پاکستان مبنی بر تأمین امنیت کارگران چینی
کد خبر :380453065

17:03 1403/08/06


برچسب ها : بانک جهانی, پاکستان و بانک جهانی, پاکستان و چین, پاکستان و صندوق بین المللی پول, صندوق بین المللی پول, محمد اورنگزیب, مهندسان چینی, واشنگتن, وزیر دارایی چین, وزیر دارایی و درآمدهای پاکستان,

محمد اورنگزیب وزیر دارایی و درآمدهای پاکستان با لیائو مین معاون وزیر دارایی چین در حاشیه نشست سالانه بانک جهانی و صندوق بین المللی پول در واشنگتن دیدار و گفتگو کرد.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز | محمد اورنگزیب وزیر دارایی و درآمدهای پاکستان با لیائو مین معاون وزیر دارایی چین در حاشیه نشست سالانه بانک جهانی و صندوق بین المللی پول در واشنگتن دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، محمد اورنگزیب بر همکاری استراتژیک بین پاکستان و چین تاکید کرد و از دولت چین به دلیل حمایت بی دریغش از توسعه اجتماعی-اقتصادی پاکستان و کمک به تامین تسهیلات تمدید شده توسط صندوق بین المللی پول قدردانی به عمل آورد.

وی افزود: پاکستان مشتاق است از تجربه چین در اصلاحات اقتصادی بهره مند شود، وی همچنین از تصمیم BYD برای معرفی خودروهای برقی در پاکستان استقبال کرد.

اورنگزیب بیان کرد: دولت پاکستان قصد دارد اوراق قرضه پاندا را در بازار چین راه اندازی کند تا پایه های مالی خود را متنوع سازد.

وی در ادامه ضمن تأکید بر تعهد دولت پاکستان مبنی بر تأمین امنیت کارگران چینی، گفت: اکثر شرکت های چینی علاقه مند به گسترش سرمایه گذاری های خود و افزایش فرصت های شغلی در پاکستان هستند.

او همچنین از طرف چینی درخواست کرد که محدودیت های موجود در توافقنامه مبادله ارز را به 40 میلیارد یوان افزایش دهد.

در پایان این نشست، هر دو طرف بر لزوم تسویه پرداخت آنلاین و یکپارچه سازی سیستم های پرداخت دو کشور تاکید کردند.

ارسال نظر

 
1