خبر فوری

 
توسعه و تعمیق مناسبات دوجانبه محور کنفرانس مطبوعاتی مشترک وزرای امور خارجه پاکستان و ژاپن
کد خبر :37860954

11:10 1402/04/12


برچسب ها : بلاول بوتو زرداری, پاکستان و ژاپن, تجارت, روابط دوجانبه, سرمایه گذاری, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه ژاپن, کنفرانس مطبوعاتی,

بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان که به دعوت رسمی همتای ژاپنی اش طی سفری چهار روزه از 10 الی 14 تیر به توکیو رفته است، با یوشماسا حایاشی وزیر خارجه ژاپن دیدار کرد.


توکیو: به گزارش راز نیوز| بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان که به دعوت رسمی همتای ژاپنی اش طی سفری چهار روزه از 10 الی 14 تیر به توکیو رفته است، با یوشماسا حایاشی وزیر خارجه ژاپن دیدار کرد.

براساس گزارش دفتر وزارت خارجه پاکستان، پس از این دیدار که در فضایی دوستانه انجام شد، طرفین در کنفرانس مطبوعاتی مشترک شرکت کردند.

بلاول زرداری در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با بیان اینکه خواستار افزایش همکاری ها در بخش های مختلف از جمله تجارت، سرمایه گذاری، گردشگری با ژاپن هستیم، تاکید کرد که بخش خصوصی می تواند نقش مهم و کلیدی در روابط میان دو کشور ایفا کند. از دولت ژاپن بابت کمک به قربانیان سیل سپاسگذاریم، پاکستان می تواند نیروی کار برای ژاپن فراهم کند.

وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه با برجسته سازی روابط دیرینه دوستانه میان دوکشور، اظهار داشت که مردم پاکستان برای مردم ژاپن احساساتی سرشار از محبت وصمیمیت را دارند. ما همواره در برهه های دشوار در کنار یکدیگر ایستاده ایم و برای روابط خود با ژاپن اهمیت بسزایی قائل هستیم. وی گفتگو با همتای ژاپنی را نتیجه بخش توصیف کرد و بیان داشت که در این بین در مورد نحوه تعمیق بیشتر مناسبات میان دو کشور تبادل نظر صورت گرفته است از جمله در مورد تعمیق و توسعه روابط مشترک متقابل در بخش های مختلف همچنین در زمینه های تجارت، سرمایه گذاری، توسعه و تبادل نیروی کار، فناوری اطلاعات، گردشگری و کشاورزی صحبت و توافق شده است.

بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه، گفت که ما توافق کرده ایم که بر روی احتمالات همکاری مشترک روی برنامه های هدفمند با تاثیر بالا در زمینه های خورشیدی، نمک زدایی و تصفیه آب و بازسازی مسکن و زیرساخت ها در مناطق سیل زده در پاکستان کار کنیم. علاوه بر این، طرفین توافق کرده‌اند که برای تسهیل جابه‌جایی نیروی انسانی ماهر، یک آزمون ارزیابی مهارت زبان برای زبان ژاپنی‌ در پاکستان برگزار کنند. وی بیان داشت که ما ارسال منابع نیروی کار متخصص پاکستانی به ژاپن و آموزش زبان این نیرو را از بحش های مهم همکاری قرار داده ایم و همچنین مولفه سرمایه گذاری شرکت های ژاپنی در پاکستان هم مورد بررسی قرار گرفت.

ارسال نظر

 
1