خبر فوری

 
تاکید وزیر خارجه پاکستان بر همکاری مستحکم پاکستان و انگلیس در راستای منافع دوجانبه
کد خبر :377964832

10:03 1403/06/16


برچسب ها : پاکستان و انگلیس, پاکستان و بریتانیا, دولت انگلیس, لندن, محمد اسحاق دار, نخست وزیر انگلیس, وزیر امور خارجه پاکستان,

وزیر امور خارجه پاکستان در دیدار با مقام عالی دولت انگلیس بر لزوم همکاری مستحکم میان اسلام آباد و لندن در راستای منافع دوجانبه تاکید کرد.


لندن: به گزارش راز نیوز| وزیر امور خارجه پاکستان در دیدار با مقام عالی دولت انگلیس بر لزوم همکاری مستحکم میان اسلام آباد و لندن در راستای منافع دوجانبه تاکید کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، سناتور محمد اسحاق دار معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه پاکستان در جریان سفر به لندن با سرکار خانم آنجلا راینر معاون نخست وزیر و وزیر امور بهبود مسکن و جوامع محلی انگلیس دیدار و گفتگو نمود.

اسحاق دار در این دیدار انتصاب سرکار خانم راینر به عنوان معاون نخست وزیر انگلیس را به وی تبریک گفت.

وی بر لزوم تقویت همکاری های راهبردی میان پاکستان و انگلیس در جهت پیشبرد منافع مشترک در حوزه های دوجانبه و منطقه ای تاکید کرد.

معاون نخست وزیر پاکستان همچنین از نقش شهروندان پاکستانی الاصل بریتانیایی در تقویت بیشتر روابط دیرینه میان دو کشور تمجید نمود.

وی با اشاره به سفر سرکار خانم راینر به پاکستان پس از سیل سهمگین سال 2022 بر تمایل اسلام آباد برای همکاری با لندن در جهت فعال سازی کمک های بین المللی برای مقابله با پیامدهای ناشی از تغییرات اقلیمی و زیست محیطی تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان، گسترش تجارت دوجانبه و سرمایه گذاری از اولویت های مشترک دو کشور است.

وزیر خارجه پاکستان همچنین از تداوم تسهیلات گمرکی دولت بریتانیا برای اقلام صادراتی پاکستان تمجید نمود.

در ادامه این دیدار معاون نخست وزیر انگلیس انتخاب پاکستان به عنوان عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد را به اسحاق دار تبریک گفت.

وی همچنین به نقش مثبت جامعه اتباع پاکستانی الاصل بریتانیایی در نزدیک تر شدن روابط دو کشور نیز اذعان نمود.

ارسال نظر

 
1