خبر فوری

 
 
"پاکستان متمایل به بهره مندی از تجارب گرجستان در حوزه انرژی برق است"
کد خبر :376879509

10:33 1403/04/01


برچسب ها : انرژی برق, پاکستان و گرجستان, روابط دو جانبه, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستا,

نخست وزیر پاکستان در دیدار با هیأتی از کارشناسان گرجستان، گفت: خصوصی سازی و برون سپاری شرکت های توزیع نیروی برق اولویت اصلی دولت است. در این راستا، دولت مایل است از تجربه گرجستان بهره ببرد.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان روز پنجشنبه اظهار کرد که دولت اصلاحاتی را در بخش انرژی برای کاهش نرخ هر واحد برق در کشور انجام می دهد.

وی این اظهارات را طی دیدار با نیکا گیلاوری نخست وزیر سابق گرجستان که در صدر هیأتی از کارشناسان حوزه انرژی به اسلام‌آباد آمده است، ابراز کرد.

نخست وزیر در این دیدار تاکید کرد که بدهی های مدور ، تلفات خطوط و دزدی برق چالش های اصلی در بخش انرژی پاکستان است. وی با تاکید بر اهمیت بخش انرژی برای رشد و توسعه اقتصادی کشور، تعهد دولت خود را به اجرای سیاست ‌های کاهش بدهی مدور و بهبود کارایی وصول قبوض برق اعلام کرد.

وی گفت: خصوصی سازی و برون سپاری شرکت های توزیع نیروی برق اولویت اصلی دولت است. در این راستا، دولت مایل است از تجربه گرجستان بهره ببرد.

نخست وزیر تمایل دولت خود را برای ترویج منابع انرژی جایگزین، به ویژه انرژی خورشیدی، و کاهش اتکا به منابع انرژی گران قیمت را ابراز کرد و گفت که دولت همچنین مشارکت عمومی خصوصی در بخش انرژی را ارتقا خواهد داد.

ارسال نظر

 
1