خبر فوری

 
کشته و زخمی شدن 20 تن در پی انفجار مهیب در نزدیکی فرودگاه کراچی پاکستان
کد خبر :374191794

10:03 1403/07/16


برچسب ها : ارتش آزادی بخش بلوچ, انفجار بمب کنترل از راه دور, جیئند بلوچ, فرودگاه کراچی, مهندسان چینی, هیئت چینی, کراچی,

در اثر وقوع انفجاری مهیب در شهر بندری کراچی پاکستان دست کم 3 نفر کشته شده و 17 تن دیگر زخمی شدند.


کراچی: به گزارش راز نیوز| در اثر وقوع انفجاری مهیب در شهر بندری کراچی پاکستان دست کم 3 نفر کشته شده و 17 تن دیگر زخمی شدند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، شب گذشته انفجاری مهیب در یک چهارراه واقع در نزدیکی فرودگاه بین المللی محمد علی جناح شهر کراچی صورت گرفت، شدت این انفجار به قدری بود که صدای آن در مناطق مختلف اطراف محل انفجار شنیده شد.

در نتیجه این انفجار 3 تبعه خارجی از جمله 2 شهروند چینی کشته شده و دست کم 17 تن دیگر نیز دچار جراحت شدند.

بلافاصله پس از این انفجار نیروهای پلیس و رنجرز به همراه تیم های امدادرسانی در محل حادثه حضور یافته و گروه های آتش نشان نیز عملیات اطفای حریق ناشی از انفجار را آغاز کردند.

ضیاء الحسن لنجار وزیر امور داخلی دولت محلی سند طی گفتگو با رسانه ها در این باره گفت: این حادثه در اثر انفجار بمب دست ساز کنترل از راه دور صورت گرفته است و ما تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده ایم.

در این انفجار تعداد 7 دستگاه خودروی سواری، 2 دستگاه موتور سه چرخه، 2 دستگاه موتورسیکلت و یک خودروی پلیس دچار آتش سوزی شدند.

از سوی دیگر گروه شبه نظامی تجزیه طلب بلوچ به نام ارتش آزادی بخش بلوچ(BLA) با انتشار بیانیه ای فوری مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

جیئند بلوچ سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ در این بیانیه اعلام داشت: بخش فدائی تیپ مجید سازمان بی ال ای خودروی حامل هیئت عالی رتبه از مهندسان و سرمایه گذاران چینی را در حین خروج از فرودگاه کراچی هدف حمله فدائی کنترل از راه دور قرار دادند که در نتیجه آن چندین تبعه چینی و تیم امنیتی حفاظت از آنها به هلاکت رسیدند.

وی افزود: ارتش آزادی بخش بلوچ مسئولیت این حمله را بر عهده می گیرد و به زودی جزئیات کامل آن منتشر خواهد شد.

شبکه «هکل» بازوی رسانه ای ارتش آزادی بخش بلوچ در دومین بیانیه خود با انتشار تصویر عامل انتحاری این حمله اعلام داشت: فدائی مبارز شاه فهد ملقب به آفتاب وابسته به تیپ مجید بی ال ای کاروان اتباع چینی را هدف حمله قرار داد.

طبق این بیانیه، شاه فهد خودروی مملو از مواد منفجره را به کاروان حامل اتباع چینی کوباند.

ارسال نظر

 
1