خبر فوری

 
فرمانده بعدی نیروی هوایی پاکستان که خواهد بود؟
کد خبر :364202156

12:04 1402/12/11


برچسب ها : ارتشبد ظهیر احمد بابر, اسلام آباد, انتصاب, فرمانده نیروی هوایی پاکستان, نخست وزیر پاکستان, وزارت دفاع پاکستان,

پس از نزدیک شدن به پایان دوره 3 ساله ارتشبد ظهیر احمد بابر سدهو فرمانده کنونی نیروی هوایی پاکستان، اسامی احتمالی برای تصاحب این سمت کلیدی به میان آمده است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| پس از نزدیک شدن به پایان دوره 3 ساله ارتشبد ظهیر احمد بابر سدهو فرمانده کنونی نیروی هوایی پاکستان، اسامی احتمالی برای تصاحب این سمت کلیدی به میان آمده است.

دوره 3 ساله ارتشبد ظهیر احمد بابر سدهو فرمانده فعلی نیروی هوایی پاکستان 28 اسفند ماه  سال جاری به پایان خواهد رسید و طبق قانون وزارت دفاع این کشور موظف است پیش از این موعد اسامی عالی رتبه ترین درجه داران نیروی هوایی پاکستان که برای به دست گرفتن سکان فرماندهی نیروی هوایی واجد شرایط هستند را به شخص نخست وزیر اعلام نماید.

بر همین اساس وزارت دفاع پاکستان فهرستی از اسامی فرماندهان عالی رتبه نیروی هوایی را طی هفته جاری به دفتر نخست وزیری ابلاغ خواهد کرد.

به گفته منابع آگاه، اسامی 4 تن از افسران دارای درجه سپهبدی در نیروی هوایی پاکستان عبارت است از: سپهبد عرفان احمد، سپهبد وقاص احمد سولهری، سپهبد عبدالمعید خان و سپهبد غلام عباس گُهمن.

سپهبد عرفان احمد

در صدر این فهرست نام سپهبد عرفان احمد معاون ستاد پدافند هوایی به چشم می‌خورد، او با دارا بودن 36 سال سابقه خدمت در نیروی هوایی به عنوان ارشدترین سپهبد این نهاد شناخته می‌شود و همین امر شانس او را برای بر عهده گرفتن سکان فرماندهی نیروی هوایی پاکستان و ارتقا به درجه 4 ستاره‌ای یعنی ارتشبدی را افزایش می‌دهد.

تحلیلگران امور دفاعی او را بهترین گزینه عملیاتی و ویژه رزمی برای نیروی هوایی پاکستان می‌دانند.

وی شخصاً در عملیات هوایی واکنش سریع علیه نیروی هوایی هند در جریان تجاوز این کشور به پاکستان در سال 2019 میلادی شرکت کرده بود.

سپهبد عرفان احمد در سال 1988 میلادی به نیروی هوایی پاکستان ملحق شد و در طول فعالیت های درخشان خود فرماندهی تیم جنگنده، بخش پروازی و 2 پایگاه عملیات هوایی را در کارنامه خود دارد.

او همچنین به عنوان مدیرکل رفاه و توان‌بخشی در ستاد هوایی اسلام آباد خدمت کرده است.

فرماندهی افسر هوایی، فرماندهی مرکزی هوایی، معاونت ستاد هوایی در امور پروژه نیز از دیگر سوابق وی به شمار می‌رود.

سپهبد وقاص احمد سولهری

سپهبد وقاص احمد سولهری معاون ستاد نیروی هوایی در امور بازرسی و ارزیابی به عنوان دومین افسر ارشد در نیروی هوایی پاکستان به شمار می‌رود.

وی در سال 1989 میلادی به عضویت نیروی هوایی پاکستان درآمد و در طول حضور خود در این نهاد فرماندهی تیم جنگنده، بخش پروازی و 1 پایگاه عملیات هوایی را بر عهده داشت. او همچنین به عنوان مدیرکل پروژه ها در ستاد فرماندهی نیروی هوایی اسالم آباد خدمت نموده است.

وی پیش‌تر وابسته نظامی نیروی هوایی پاکستان در واشنگتن دی سی آمریکا نیز بود.

سپهبد عبدالمعید خان

سپهبد عبدالمعید خان که در حال حاضر معاونت عملیاتی ستاد نیروی هوایی پاکستان را بر عهده دارد سومین افسر عالی رتبه نیروی هوایی پاکستان است.

وی فعالیت خود در نیروی هوایی پاکستان را از سال 1989 میلادی آغاز نمود و از آن زمان تاکنون فرماندهی تیم جنگنده، فرماندهی جناح آموزش نظامی آکادمی اصغر خان نیروی هوایی و ریاست مدرسه فرماندهان رزمی موسوم به مصحف را عهده دار بود.

او همچنین به عنوان فرماندهی دانشکده آموزش پرواز و دستیار رئیس ستاد هوایی در امور طرح‌ها خدمت کرد.

وی افسر اصلی ستاد فرماندهی نیروی هوایی در بخش‌های امنیت، رفاه و توان‌بخشی، عملیات و نیز فرماندهی افسران هوایی و فرماندهی هوایی شمال را در سوابق حرفه ای خود دارد.

سپهبد غلام عباس گُهمن

سپهبد غلام عباس گُهمن معاون کنونی C4l ستاد نیروی هوایی و پارک ملی علم و فناوری هوافضا در سال 1990 میلادی به نیروی هوایی پاکستان ملحق شد.

او در دوران حضور خود در نیروی هوایی به عنوان فرمانده تیم جنگنده، فرمانده بخش پروازی و فرمانده پایگاه عملیات هوایی به خدمت پرداخته است.

وی مدیریت منابع انسانی و مدیر برنامه‌های ستادهای هوایی اسلام آباد و پیشاور را در کارنامه خود به ثبت رسانده است. او همچنین به عنوان وابسته دفاعی و هوایی پاکستان در ترکیه حضور داشت.

ارسال نظر

 
1