خبر فوری

 
 
رئیس مجلس ملی پاکستان در دیدار سفیر ایران: تماس نزدیک میان پارلمان های دو کشور از ضرورت های روز است
کد خبر :362827430

12:16 1402/12/27


برچسب ها : پاکستان و ایران, رئیس مجلس ملی پاکستان, رضا امیری مقدم, روابط دوجانبه, سردار ایاز صادق, سفیر ایران, سفیر ایران در پاکستان,

سردار ایاز صادق رئیس مجلس ملی پاکستان امروز در دیدار با سفیر ایران، تماس نزدیک میان پارلمان های دو کشور را از ضرورت های روز عنوان کرد.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| دکتر رضا امیری مقدم سفیر ایران در اسلا‌آباد پایتخت پاکستان امروز (یکشنبه 27 اسفند) با سردار ایاز صادق رئیس مجلس ملی پاکستان در ساختمان پارلمان دیدار کرد.

سفیر در این دیدار ضمن عرض تبریک تصدی سردار ایاز صادق در سمت رئیس مجلس، برای وی آرزوی موفقیت کرد.

رئیس مجلس پاکستان با تصریح بر اینکه پاکستان برای روابط برادرانه، دوستانه و تاریخی با ایران اهمیت زیادی قائل است، گفت: دو کشور برادر به پیوندهای غیرگسستنی برادری، تاریخ و فرهنگ پیوند خورده اند.

سردار ایاز صادق در ادامه گسترش تماس نزدیک میان پارلمان های دو کشور را از ضرورت های زمان حال عنوان کرد و افزود: روابط پارلمانی در مستحکم تر شدن بیشتر مناسبات فی مابین نقش کلیدی ایفا خواهند کرد.

وی اظهار داشت که خط لوله گاز ایران-پاکستان، پروژه ای دارای اهمیت در راستای تامین نیازهای انرژی پاکستان می باشد. پرداختن به همه مسائل مربوط به مقوله ارتقای همکاری اقتصادی از نیاز و ضرورت های روز است.

رئیس مجلس ملی پاکستان با تاکید بر توسعه بیشتر همکاری در بخش های اقتصادی و تجاری، خاطر نشان ساخت: ایران و پاکستان به دلیل موقعیت جغرافیایی خود فرصت منحصر به فردی برای ارتقای تجارت منطقه ای و جهانی دارند. نیاز به تلاش های مشترک برای بهبودی وضعیت زندگی مردم ساکن سمت مرزهای دو کشور وجود دارد. از طریق دیپلماسی پارلمانی می توان مردم هر دو کشور را به یکدیگر نزدیک کرد.

رضا امیری مقدم سفیر ایران هم متقابلا از اهمیت روابط با پاکستان برای ایران خبر داد و گفت: دو کشور می توانند از فرصت های مختلف سرمایه گذاری و تجارت موجود بهره مند شوند.

وی خاطر نشان کرد که دولت ایران خواستار گسترش همکاری در بخش های اجتماعی و اقتصادی با پاکستان می باشد و سفر احتمالی رئیس جمهور ایران به پاکستان، تقویت مناسبات چندجانبه میان دو کشور را به همراه خواهد داشت.

ارسال نظر

 
1