خبر فوری

 
ادعای پلیس مبنی بر دستگیری دو فرد در ارتباط با حمله انتحاری دانشگاه کراچی
کد خبر :361777797

12:24 1402/01/23


برچسب ها : ارتش آزادی بخش بلوچ, پلیس ایالت سند, پلیس کراچی, جبهه آزادی بخش بلوچستان, حمله انتحاری, دانشگاه کراچی, دستگیری تروریست ها, سرگرد گهرام بلوچ, گروه های مسلح بلوچ,

پلیس کراچی طی بیانیه‌ای از دستگیری دو عضو وابسته به جبهه آزادی بخش بلوچستان در ارتباط با پرونده حمله انتحاری دانشگاه کراچی خبر داد.


کراچی: به گزارش راز نیوز| پلیس کراچی طی بیانیه‌ای از دستگیری دو عضو وابسته به جبهه آزادی بخش بلوچستان در ارتباط با پرونده حمله انتحاری دانشگاه کراچی خبر داد.

بر اساس جزئیات اعلام شده، حسن سردار نیازی رئیس مرکز پلیس منطقه ملیر شهر کراچی طی نشست مطبوعاتی در این خصوص اظهار داشت: 29 مارس(9 فروردین) سال جاری یک حمله نارنجکی علیه خودروی پلیس در منطقه شهرک شاه لطیف صورت گرفت که در آن تمامی نیروهای ما جان سالم به در بردند؛ اما خسارات جزئی به خودروی مذکور وارد آمد.

وی افزود: پس از این حمله سرگرد گهرام بلوچ سخنگوی گروه ممنوعه جبهه آزادی بخش بلوچستان(BLF) طی بیانیه‌ای مسئولیت آن را بر عهده گرفت. همان‌طور که در تصاویر دوربین‌های مداربسته مشاهده شده است دو راکب موتورسیکلت این حمله را انجام داده‌اند و تحقیقات در این خصوص از سوی پلیس و نهادهای امنیتی ادامه دارد.

رئیس مرکز پلیس منطقه ملیر در ادامه این نشست خبری عنوان داشت: ما امروز موفق شدیم دو مظنون به نام‌های مراد و وارث را در ارتباط با این حمله را شناسایی و دستگیر کنیم، این افراد ساکن منطقه لیاری و وابسته به گروه ممنوعه بی ال اف هستند. افراد دستگیر شده برای علی حسن سینگو فرمانده جبهه آزادی بخش بلوچستان فعالیت می‌کنند و هر دوی آنان از هشت ماه گذشته با این فرمانده در ارتباط بودند. این افراد برای انجام عملیات های تروریستی در نقاط مختلف اقدام به شناسایی منطقه می‌کردند.

به گفته رئیس مرکز پلیس منطقه ملیر، این افراد عملیات هدف قرار دادن شهروندان چینی در شهر کراچی را طرح ریزی کرده بودند و تمامی اقدامات مربوط به شناسایی برای انجام این عملیات را تکمیل کرده‌اند، این افراد در حال طراحی عملیات برای ضربه زدن به پروژه کریدور اقتصادی پاکستان_چین بودند.

وی در ادامه مدعی شد: علی حسن سینگو در حال حاضر در ایران پنهان شده است و وی تعداد 5 نارنجک دستی و 80 هزار روپیه پول نقد را برای این افراد فراهم کرده بود. افراد دستگیر شده قصد داشتند دو روز بعد به منطقه تربت بلوچستان بروند و 26 آوریل(6 اردیبهشت) مجدداً به کراچی بازگردند که پیش از آن دستگیر شدند.

حسن سردار نیازی تصریح کرد: 26 آوریل نخستین سالگرد حمله انتحاری شاری بلوچ علیه شهروندان چینی در دانشگاه کراچی است. این افراد در حال طرح ریزی عملیات های تروریستی مختلف در ارتباط با حمله انتحاری شاری بلوچ در دانشگاه کراچی بودند.

لازم به ذکر است 26 آوریل سال گذشته میلادی(6 اردیبهشت 1401)، شاری بلوچ مادر 31 ساله دو کودک یک خودروی حامل شهروندان چینی را در مقابل آموزشکده زبان چینی در دانشگاه کراچی را هدف حمله انتحاری قرار داد که در نتیجه آن سه تن از اساتید چینی به همراه یک راننده بومی کشته شدند.

بعدها گروه تجزیه طلب مسلح بلوچ موسوم به ارتش آزادی بخش بلوچ(BLA) در بیانیه‌ای مسئولیت این اقدام را بر عهده گرفت.

ارسال نظر

 
1