خبر فوری

 
 
نقض جدی حقوق بشر در جامو و کشمیر محور رایزنی وزیر خارجه پاکستان با همتای آذربایجانی خود در نیویورک
کد خبر :360036119

14:03 1402/07/01


برچسب ها : پاکستان و آذربایجان, پاکستان و سازمان ملل متحد, جامو و کشمیر, حقوق بشر, دولت موقت, روابط دوجانبه, مجمع عمومی سازمان ملل متحد, نقض حقوق بشر, نیویورک, همکاری دوجانبه, وزیر امور خارجه پاکستان,

جلیل عباس جیلانی وزیر امور خارجه دولت موقت پاکستان در حاشیه هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با جیحون بایرامف وزیر امور خارجه آذربایجان به گفتگو و رایزنی پرداخت.


 

نیویورک: به گزارش راز نیوز | جلیل عباس جیلانی وزیر امور خارجه دولت موقت پاکستان در حاشیه هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با جیحون بایرامف وزیر امور خارجه آذربایجان به گفتگو و رایزنی پرداخت.

در این نشست موضوعات مورد علاقه دوجانبه از جمله بررسی راه های تقویت همکاری و روابط میان پاکستان و آذربایجان به ویژه در عرصه های تجارت، دفاع، انرژی و فناوری اطلاعات مورد بحث و تبادل نظر دو طرف قرار گرفت.

جلیل عباس جیلانی از اعلام پروازهای مستقیم شرکت هواپیمایی آذربایجان (AZAL) به پاکستان برای تسهیل روابط عمومی تجاری و گردشگری استقبال کرد و از حمایت مستمر و ارزشمند این کشور از موضع پاکستان در مسئله جامو و کشمیر تحت اشغال غیرقانونی هند در مجامع مختلف بین المللی از جمله گروه هماهنگی سازمان همکاری اسلامی تشکر و قدردانی به عمل آورد.

وی همتای آذربایجانی خود را در جریان خطرات نقض جدی حقوق بشر در جامو و کشمیر اشغالی، تلاش غیرقانونی برای تغییر ساختار جمعیتی اراضی اشغالی و نقض آتش بس توسط هند در منطقه جنوب شرقی قرار داد.

وزرای دو کشور همچنین به گفتگو و رایزنی در خصوص چالش های مشترک از جمله اسلام هراسی و تغییرات اقلیمی پرداختند و توافق کردند که در مجامع بین المللی از جمله سازمان ملل متحد و سازمان همکاری اسلامی با یکدیگر همکاری کنند.

در پایان نیز وضعیت منطقه و تلاش های آذربایجان برای ارتقای صلح و ثبات در منطقه مورد بحث و بررسی دو طرف قرار گرفت.

ارسال نظر

 
1