خبر فوری

 
 
اعطای نشان ستاره خدمت به نماینده کنگره آمریکا توسط سفیر پاکستان در واشنگتن
کد خبر :358858061

17:42 1403/06/20


برچسب ها : اسلام هراسی, پاکستان و آمریکا, رضوان سعید شیخ, سرمایه گذاری, سفیر پاکستان در آمریکا, سفیر پاکستان در واشنگتن, نماینده کنگره آمریکا, واشنگتن, کنگره آمریکا,

رضوان سعید شیخ سفیر پاکستان در ایالات متحده می گوید که پاکستان و آمریکا روابط دیرینه ای دارند که بر پایه ارزش و آرمان های مشترک و احترام متقابل بنا شده است.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز | رضوان سعید شیخ سفیر پاکستان در ایالات متحده می گوید که پاکستان و آمریکا روابط دیرینه ای دارند که بر پایه ارزش و آرمان های مشترک و احترام متقابل بنا شده است.

وی این سخنان را هنگام سخنرانی در مراسم سرمایه گذاری و اعطای نشان ستاره خدمت به نماینده کنگره الکساندر گرین به دلیل مشارکت برجسته وی در تقویت روابط پاکستان و آمریکا و نقش آفرینی او در مبارزه با اسلام هراسی در واشنگتن بیان کرد.

سفیر پاکستان در این مراسم گفت: دو کشور بیش از هفت دهه، در چندین حوزه از جمله ترویج صلح، پیشبرد توسعه اقتصادی و رسیدگی به چالش‌های جهانی با یکدیگر همکاری کرده‌اند.

رضوان سعید شیخ با یادآوری سفر نماینده کنگره آمریکا به پاکستان در جریان سیل ویرانگر سال 2022، یادآور شد که الکساندر گرین نه تنها برای ابراز همبستگی با مردم پاکستان در سخت ترین زمان به پاکستان سفر کرد، بلکه با شور و اشتیاق به کنگره آمریکا بازگشت تا از کمک های بشردوستانه و به موقع حمایت کند.

وی علاوه بر برجسته کردن و قدردانی از اهداف بشردوستانه، از کمک های ارزشمند این نماینده در مبارزه با تروریسم در منطقه و حمایت او از ابتکارات قانونی مهم مانند قانون کمک های پایدار و افزایش همکاری پاکستان در سال 2009 تمجید کرد.

در ادامه این مراسم، عضو کنگره ایالات متحده آمریکا از سوی خود از دولت و مردم پاکستان به خاطر این افتخار قدردانی کرد.

الکساندر گرین ضمن اشاره به همکاری متقابل چندین دهه بین دو کشور، تمایل خود را برای ادامه ایجاد روابط بین مردم پاکستان و آمریکا ابراز کرد.

وی همچنین در پایان سخنان خود با یادآوری خاطرات خوب خود از جامعه پاکستان گفت: نباید اجازه دهیم بین مردم پاکستان و ایالات متحده آمریکا گسست ایجاد شود.

ارسال نظر

 
1