خبر فوری

 
توافق پاکستان و ترکیه بر تقویت مناسبات دوجانبه راهبردی
کد خبر :358202678

11:13 1403/05/19


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و ترکیه, سرمایه گذاری خارجی, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان, هیئت تجاری, هیئت ترکیه ای,

مقامات پاکستان و ترکیه در دیدار با یکدیگر نسبت به تقویت مناسبات دوجانبه راهبردی در تمامی زمینه ها توافق نمودند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| مقامات پاکستان و ترکیه در دیدار با یکدیگر نسبت به تقویت مناسبات دوجانبه راهبردی در تمامی زمینه ها توافق نمودند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، هیئت عالی رتبه از سرمایه گذاران ترکیه ای که به سرپرستی دکتر عمر بولات وزیر بازرگانی این کشور در پاکستان حضور دارد، روز گذشته با محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان به دیدار و رایزنی پرداخت.

نخست وزیر پاکستان در این دیدار با اشاره به روابط دوستانه و تاریخی میان دو کشور پاکستان و ترکیه اظهار داشت: ترکیه و پاکستان یک ملت در قالب دو کشور مختلف هستند، دولت پاکستان خواهان توسعه روابط تجاری میان دو کشور است.

وی با اشاره به توافق صورت گرفته با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه مبنی بر ارتقای حجم مبادلات تجاری سالانه میان دو کشور به 5 میلیارد دلار افزود: اقدامات مختلفی در این زمینه در دست انجام است.

نخست وزیر پاکستان در ادامه این دیدار به تمامی مسئولان امر دستور داد تمامی تمهیدات لازم در جهت تسهیل سرمایه گذاری ترکیه در پاکستان صورت گیرد.

وی همچنین ضمن دعوت از رئیس جمهور ترکیه برای سفر به پاکستان اضافه نمود: مردم پاکستان مشتاقانه منتظر سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به پاکستان هستند، سفر هیئت سرمایه گذاری ترکیه ای به پاکستان به جذب سرمایه های خارجی کمک خواهد نمود.

در ادامه این دیدار دکتر عمر بولات وزیر بازرگانی ترکیه خبر داد: حجم سرمایه گذاری فعلی متعلق به 54 شرکت ترکیه ای در پاکستان معادل با 3.5 میلیارد دلار است.

هیئت سرمایه گذاران ترکیه ای ثبات سیاسی و اقتصادی در پاکستان را قابل اعتماد توصیف نمودند، این هیئت همچنین از کمک های بی بدیل پاکستان به ترکیه در جریان زلزله سهمگین سال 2023 تقدیر کردند.

ارسال نظر

 
1