خبر فوری

 
حمله انتحاری در مسجد پیشاور دست کم 96 کشته و صدها نفر زخمی بر جای گذاشت
کد خبر :357940558

13:52 1401/11/10


برچسب ها : پلیس پیشاور, حمله انتحاری, زخمی, عملیات تروریستی, مسجد, کشته شدگان,

حمله انتحاری در مسجدی در نزدیکی مقر پلیس پیشاور ایالت خیبر پختون خوا دست کم 25 نفر کشته و بیش از 120 نفر زخمی برجای گذاشت.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز | حمله انتحاری در مسجدی در نزدیکی مقر پلیس پیشاور ایالت خیبر پختون خوا دست کم 32 نفر کشته و بیش از 145 نفر زخمی برجای گذاشت.

بر اساس چزئیات، مسجدی در نزدیکی مقر پلیس پیشاور مورد حمله انتحاری قرار گرفت که در پی آن 32 نفر جان خود را از دست داده و بیش از 145 شهروند نظامی و غیر نظامی مجروح و به نزدیک ترین بیمارستان منتقل گشتند.

به گفته نیروهای امدادی مستقر در بیمارستان، وضعیت بسیاری از مجروحان بسیار وخیم بیان نموده و از افزایش تلفات جانی ابراز نگرانی کرده اند.

بلافاصله پس از گزارش انفجار در تمام بیمارستان های پیشاور وضعیت اضطراری اعلام شده است در حالی که این انفجار در حساس ترین منطقه شهر رخ داد که در آن ساختمان‌های مهم دولتی از جمله خانه فرماندار با تمهیدات امنیتی بالا وجود دارد.

به گفته پلیس پیشاور، نیروهای پلیس و عده کمی از شهروندان غیر نظامی مشغول اقامه فریضه ظهر بودند که یک عنصر تروریستی حاضر در صف اول، اقدام به حمله انتحاری کرد به طوری که سقف مسجد بر سر نمازگزاران فرو ریخت.

به دنبال این حادثه، نیروهای پلیس با محاصره منطقه، عملیات امداد و نجات و جهت دستگیری عاملان این اقدام تروریستی عملیات جستجو را آغاز نمودند.

پس از این حمله انتحاری، محمد خراسانی سخنگوی گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان (TTP) در بیانیه ای اعلام کرد: بر اساس قوانین و قانون اساسی ما، هرگونه حمله به مساجد، مدارس، مجالس ترحیم و سایر اماکن مقدسه جرم به حساب آمده و تحریک طالبان پاکستان هیچ گونه ارتباطی با حمله انتحاری اخیر در مسجد پیشاور ندارد.

از سوی دیگر، کانال اطلاع رسانی گروه تروریستی جماعت الاحرار وابسته به گروه تروریستی TTP، عمر مکرم خراسانی و سربکف مهمند فرماندهان تحریک طالبان پاکستان در صفحه مجازی خود مسئولیت حمله انتحاری در مسجد پیشاور را بر عهده گرفته و آن را چهارمین حمله انتحاری برای انتقام از خون عمر خالد خراسانی سرکرده گروه تروریستی جماعت الاحرار عنوان نمودند.

لازم به ذکر است، گروه تروریستی جماعت الاحرار به تازگی با سرکرده تحریک طالبان پاکستان بیعت کرده بود و سرپیچی آن از قوانین TTP جاکی از اختلافات میان این دو گروه تروریستی می باشد.

ارسال نظر

 
1