خبر فوری

 
 
سفیر اتیوپی: اسلام آباد و آدیس آبابا از ظرفیت ارتقای حجم تجارت به 300 میلیون دلار برخوردار هستند
کد خبر :357545464

14:28 1401/09/12


برچسب ها : پاکستان و اتیوپی, تجارت آزاد, تجارت دوطرفه, سفیر اتیوپی, فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنایع پاکستان,

سفیر اتیوپی در اسلام آباد طی سخنانی در اتاق بازرگانی و صنایع فدرال پاکستان بر لزوم ارتقای حجم تجارت میان پاکستان و اتیوپی تأکید ورزید.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سفیر اتیوپی در اسلام آباد طی سخنانی در فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنایع پاکستان بر لزوم ارتقای حجم تجارت میان پاکستان و اتیوپی تأکید ورزید.

جمال بیکر عبدالله سفیر اتیوپی در اسلام آباد روز گذشته در دفتر مرکزی فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنایع پاکستان در اسلام آباد حضور یافت و با امین الله بیگ نایب رئیس اتاق و مسئول دفتر مرکزی، میرزا عبدالرحمان رئیس هماهنگی اتاق بزرگانی و صنایع فدرال پاکستان دیدار نمود.

در این دیدار ابعاد مختلف روابط دوجانبه و توسعه همکاری‌ها میان دو کشور در زمینه صنعت و تجارت مورد بحث قرار گرفت.

سفیر اتیوپی سپس در جمع تجار و مسئولان فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنایع پاکستان طی سخنانی اظهار داشت: پاکستان و اتیوپی به دلیل موقعیت جغرافیایی خود در بهترین موقعیت قرار دارند که از تمام جوانب تجاری و اقتصادی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. روابط دوجانبه میان جوامع تجاری دو کشور اهمیت زیادی در زمینه توسعه روابط اقتصادی و تجاری میان دو کشور دارد. پاکستان و اتیوپی از فرصت‌های گسترده‌ای در زمینه‌های اقتصادی و تجاری برخوردار هستند و دو کشور می‌توانند از این فرصت‌ها بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه اتیوپی به مرکز تولید در آفریقا تبدیل گشته است عنوان داشت: از سرمایه گذاران پاکستانی برای ایجاد واحدهای تولیدی در اتیوپی جهت صادرات محصولات خود به آفریقا دعوت می‌کنیم. همچنین محصولات مختلفی از اتیوپی همچون چای، قهوه، گوشت و غیره را نیز می‌توان به پاکستان صادر کرد.

امین الله بیگ نایب رئیس اتاق و مسئول دفتر مرکزی فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنایع پاکستان نیز در این دیدار اظهار داشت: واردات سالانه اتیوپی معادل 15 میلیارد دلار و واردات آن نیز معادل رقم تقریبی 3.1 میلیارد دلار است، با این وجود حجم تجارت موجود میان پاکستان و اتیوپی برابر با 8.3 میلیون دلار است. دو کشور باید به منظور جستجوی بخش‌های جدید تجارت از تبادل هیئت‌های تجاری به صورت رسمی حمایت کنند.

در ادامه این نشست میرزا عبدالرحمان رئیس هماهنگی اتاق بزرگانی و صنایع فدرال پاکستان با اشاره به فرصت‌های گسترده حقیقی برای تجارت دوجانبه میان پاکستان و اتیوپی پیشنهاد امضای توافقنامه‌های تجارت آزاد و ترجیحی برای توسعه پتانسیل واقعی روابط تجاری را ارائه داد.

وی اظهار داشت: بسیاری از محصولات پاکستانی از جمله سنگ مرمر و گرانیت، مواد دارویی، سیمان، چرم، برنج و کالاهای ورزشی می‌توانند بازار خوبی در اتیوپی داشته باشند.

میرزا عبدالرحمان با تأکید بر توجه اتیوپی به پاکستان در زمینه واردات خاطرنشان کرد: همکاری سرمایه‌ای بخش دیگری است که دو کشور می‌توانند در جهت منافع خود در این بخش همکاری نمایند. حجم تجارت میان دو کشور برادر را می‌توان تا چندین برابر افزایش داد. پاکستان یک بازار بالقوه بزرگ است و روابط دو اقتصادی و تجاری به نفع هر دو کشور خواهد بود.

وی تصریح کرد: تبادل متداوم هیئت‌های تجاری میان دو کشور بهترین گزینه برای نزدیک‌تر شدن مردم دو کشور و توسعه همکاری‌های مشترک میان پاکستان و اتیوپی است.

قربان علی رئیس سابق فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنایع پاکستان نیز در این نشست طی اظهاراتی برقراری ارتباط هوایی میان شهرهای بزرگ پاکستان و اتیوپی را لازمه توسعه روابط تجاری و گردشگری میان دو کشور عنوان نمود و گفت: برقراری پروازهای مستقیم میان دو اقتصاد در حال توسعه بسیاری ضروری است.

ارسال نظر

 
1