خبر فوری

 
رایزنی سفیر هلند با دکتر شمشاد اختر پیرامون مسائل زیست محیطی و توسعه روابط اقتصادی
کد خبر :347426743

18:01 1402/08/30


برچسب ها : اقتصادی, پاکستان و هلند, تغییرات اقلیمی, روابط اقتصادی, سفیر هلند, سیل, همکاری اقتصادی, هیئت درآمد فدرال پاکستان, وزیر دارای, وزیر دارایی و درآمدهای پاکستان,

خانم هنی دی وریس سفیر هلند با دکتر شمشاد اختر وزیر دارایی، درآمد و امور اقتصادی دولت موقت پاکستان در اسلام دیدار و رایزنی کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | خانم هنی دی وریس سفیر هلند با دکتر شمشاد اختر وزیر دارایی، درآمد و امور اقتصادی دولت موقت پاکستان در اسلام دیدار و رایزنی کرد.

در ابتدای این دیدار، انتخابات آتی هلند مورد بحث و بررسی قرار گرفت و دو طرف بر اهمیت روند دموکراتیک تاکید کردند.

مقامات دو کشور همچنین موضوعات مختلفی از جمله بازسازی کشور پس از وقوع سیل فاجعه بار سال گذشته، مسائل زیست محیطی و کنفرانس کنوانسیون سازمان ملل درباره چارچوب تغییر اقلیم در دبی را مورد بحث و بررسی قرار دادند

در همین حال، سفیر هلند به دکتر شمشاد اختر وزیر دارایی دولت موقت پاکستان به دلیل توافق در سطح کارکنان با صندوق بین المللی پول و بهبود وضعیت کلی اقتصادی کشور، تبریک گفت.

در ادامه این نشست، دکتر شمشاد اختر سفیر هلند را از اقداماتی که برای توسعه پایه مالیاتی تحت رهبری هیئت درآمد فدرال پاکستان (FBR) در بخش های مختلف کشور انجام می شود مطلع کرد و گفت: دولت متعهد به افزایش نرخ مالیات متناسب با تولید ناخالص ملی و کاهش بیشتر کسری حساب جاری است.

وی همچنین از سفیر هلند خواست تا بر برنامه کمک هزینه تحصیلی هلندی برای دانشجویان پاکستانی متمرکز شود و گفت: در گذشته این یک برنامه مهم با بودجه خارجی مختص دانشجویان پاکستانی بوده است.

سفیر هلند پس از اتمام عرایض وزیر دارایی دولت موقت پاکستان، توسعه اقتصادی و تحولات مثبت در بخش های کشاورزی، خدمات و صنعت این کشور را مورد ستایش قرار داد و بر تعهد هلند برای سرمایه گذاری بیشتر در پاکستان تاکید کرد.

 وی همچنین از اقدامات مهم دولت در خصوص حضور زنان در عرصه مالی و نیروی کار ابراز قدردانی کرد و گفت: این امر به تسریع روند توسعه اجتماعی و اقتصادی در کشور کمک می کند.

در پایان این نشست، دکتر شمشاد اختر وزیر دارایی، درآمد و امور اقتصادی دولت موقت پاکستان بر تعهد خود نسبت به تقویت روابط دیپلماتیک با هلند به نفع دو کشور تاکید کرد.

 

ارسال نظر

 
1