خبر فوری

 
موافقت بانک توسعه آسیا جهت فراهم کردن بودجه 658 میلیون دلاری به پاکستان
کد خبر :346245804

14:27 1402/09/15


برچسب ها : اقتصاد, بودجه, پاکستان و بانک توسعه آسیا, روابط دوجانبه, کمک مالی,

بانک توسعه آسیا با فراهم کردن بودجه 658 میلیون و 800 هزار دلاری به کشور پاکستان موافقت کرده است .


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| بانک توسعه آسیا با فراهم کردن بودجه 658 میلیون و 800 هزار دلاری به کشور پاکستان موافقت کرده است که براساس متن بیانیه منتشر شده، این مبلغ در سه پروژه مختلف هزینه خواهد شد.

این بانک هدف از  تامین مالی را دستیابی به هدف توسعه اقتصادی پایدار عنوان کرده و گفته است که این مبلغ در حوزه های افزایش منابع ملی و بازسازی مدارسی که در اثر سیل ویرانگر دچار خسارت شده اند هزینه می شود و این کمک های مالی تولیدات کشاورزی برای امنیت غذایی را افزایش می دهد و به پاکستان کمک می کند تا بر بحران ناشی از سیل های ویرانگر اخیر غلبه کند.

بانک در بیانیه منتشر کرده گفته است که هدف بانک توسعه آسیایی بهبودی وضعیت اقتصادی پاکستان و ارتقای سطح زندگی مردم می باشد. 300 میلیون دلار از این بودجه در زمینه اصلاحات سیاسی جهت تغییر مدیریت مالیات، مدیریت هزینه های عمومی و سایر ساختارهای نهادی برای تقویت بسیج منابع از جمله منابع غیر بدهی مانند سرمایه گذاری خصوصی و پس انداز مصرف می شود.

یوگنی ژوکوف مدیر کل بانک توسعه آسیایی برای آسیا گفت:«این رویکرد چند وجهی بخشی از تعامل استراتژیک بانک توسعه آسیایی در پاکستان است و به طور منسجم وام دهی و سرمایه گذاری های پروژه ای ما را برای افزایش حمایت از تلاش های پاکستان برای بهبود وضعیت اقتصادی و ارتقای کیفیت زندگی مردمش به کار می گیرد.»

ارسال نظر

 
1