خبر فوری

 
 
تحریک طالبان پاکستان حمله تروریستی روز گذشته در وزیرستان شمالی را محکوم کرد
کد خبر :345918339

13:12 1402/05/30


برچسب ها : ارتش پاکستان, انفجار بمب, انفجار بمب کنار جاده ای, تحریک طالبان پاکستان, وزیرستان شمالی,

در اثر انفجار بمب در نزدیکی کاروان نظامی ارتش پاکستان در شهرستان وزیرستان شمالی ایالت خیبر پختون خوا دست کم 12 کارگر جان باختند.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان طی بیانیه ای در خصوص انفجار روز گذشته ضمن ابراز بی اطلاعی نسبت به این حادثه، آن را به شدت محکوم کرد.
در اثر انفجار بمب در نزدیکی کاروان نظامی ارتش پاکستان در شهرستان وزیرستان شمالی ایالت خیبر پختون خوا دست کم 12 کارگر جان باختند.
بر اساس جزئیات منتشر شده، روز شنبه انفجار مهیبی در نزدیکی کاروان نظامی ارتش پاکستان در بخش شوال از توابع شهرستان وزیرستان شمالی به وقوع پیوست که در نتیجه آن دست کم 12 کارگر جان خود را از دست داد.

به گفته منابع رسمی این انفجار در داخل یک خودرو در نزدیکی منطقه گل میر کوت در بخش شوال رخ داد که منجر به کشته شدن 12 کارگر و ناپدید شدن 3 تن دیگر شد، همچنین وضعیت دو تن از کارگران نیز وخیم گزارش شده است.

به گفته ریحان گل ختک معاون کمیسر این انفجار در یک منطقه دور افتاده در بخش شوال به وقوع پیوست و یک خودروی حامل کارگران که در حال بازگشت از محل کار بودند طعمه این انفجار شد، در نتیجه این انفجار دو کارگر به شدت دچار جراحت شدند و سه نفر نیز ناپدید هستند. به دلیل تاریکی هوا عملیات امدادرسانی با مشکل مواجه است.

وی افزود: در خودروی مذکور 16 الی 17 نفر حضور داشتند و بلافاصله پس از این انفجار تیم‌های امدادرسانی در محل حادثه حضور یافته و اجساد کشته شدگان و مجروحان را به بیمارستان انتقال دادند.

از سوی دیگر گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان طی بیانیه‌ای ضمن ابراز بی اطلاعی نسبت به این حادثه تروریستی، آن را محکوم نمود.

بیانیه تحریک طالبان پاکستان به این شرح است: روز گذشته حادثه‌ای تأسف‌آور در منطقه رزمک وزیرستان شمالی رخ داد که خودروی حامل 12 نفر که اکثر آنان از اهالی وزیرستان جنوبی بوده و با هدف انجام کار به رزمک وزیرستان شمالی می‌رفتند هدف انفجار مین قرار گرفت.

ما این حادثه را به شدت محکوم می‌کنیم و همراه با آن به خانواده شهدا تسلیت می‌گوییم، خداوند متعال به بازماندگان شهدا صبر جمیل عطا نماید و جایگاه والا در جنت الفردوس نصیب کند.

ما در این هنگام اعلام می‌داریم که اهداف تحریک طالبان پاکستان بسیار واضح و بر همگان مشخص است که ما به غیر از نهادهای امنیتی هیچ فردی را هدف قرار نمی‌دهیم، اما با این وجود چند فرد تشنه شهرت و روزنامه نگاران نهادهای امنیتی این عملیات را به تحریک طالبان پاکستان نسبت می‌دهند، در حالی که این حادثه هیچ‌گونه ارتباطی با تحریک طالبان ندارد.

 

ارسال نظر

 
1