خبر فوری

 
تأکید رئیس جمهور پاکستان بر لزوم گسترش روابط اقتصادی میان اسلام آباد و پکن
کد خبر :344214425

10:44 1402/05/10


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و چین, دکتر عارف علوی, رئیس جمهور پاکستان, نخست وزیر چین, کاخ ریاست جمهوری پاکستان,

رئیس جمهور پاکستان در دیدار با هیئت عالی رتبه چینی بر لزوم گسترش روابط اقتصادی دوجانبه میان اسلام آباد و پکن و افزایش سرمایه گذاری چین در مناطق ویژه اقتصادی پاکستان تأکید کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| رئیس جمهور پاکستان در دیدار با هیئت عالی رتبه چینی بر لزوم گسترش روابط اقتصادی دوجانبه میان اسلام آباد و پکن و افزایش سرمایه گذاری چین در مناطق ویژه اقتصادی پاکستان تأکید کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، هی لیفنگ معاون نخست وزیر چین که در صدر هیئت عالی رتبه به اسلام آباد سفر کرده است، روز گذشته با حضور در کاخ ریاست جمهوری پاکستان با دکتر عارف علوی دیدار و گفتگو نمود.

رئیس جمهور پاکستان و معاون نخست وزیر چین در این دیدار پیرامون سطح روابط و همکاری‌های موجود میان دو کشور در زمینه‌های گوناگون به بحث و تبادل نظر پرداختند و بر عزم خود برای تقویت بیش از پیش مناسبات میان دو کشور در بخش‌های مورد علاقه تأکید کردند.

دکتر عارف علوی در این دیدار ضمن خوشامدگویی به هیئت چینی به تشریح سطح همکاری‌های راهبردی میان پاکستان و چین در شرایط گوناگون پرداخت و گفت: دو کشور همواره در برهه‌های حساس و دشوار حامی یکدیگر بودند.

وی ابراز داشت: پاکستان و چین دارای روابط بی همتا هستند و جهان باید از روابط دوستانه میان دو کشور الگو بگیرد، گسترش روابط دوجانبه به سمت همکاری در بخش‌های جدید تحسین آمیز است.

رئیس جمهور پاکستان با اشاره به پروژه کریدور اقتصادی پاکستان-چین خاطرنشان کرد: سی پک علاوه بر توسعه و آبادانی منطقه چشم انداز اقتصادی پاکستان را نیز تغییر خواهد داد، این پروژه کمک شایانی به مقابله با کمبود برق در پاکستان نموده است، پاکستان به حمایت‌های خود از چین در امور اساسی این پروژه ادامه خواهد داد.

وی با تقدیر از دولت چین برای پشتیبانی مالی از پاکستان و حمایت از دیدگاه اسلام آباد در قبال مسئله جامو و کشمیر دریافت نشان افتخار «هلال پاکستان» را به معاون نخست وزیر چین تبریک گفت و از نقش وی در نظارت بر اجرای موفقیت آمیز طرح‌های زیر مجموعه پروژه سی پک تمجید کرد.

در ادامه این دیدار هی لیفنگ معاون نخست وزیر چین ضمن تقدیر از رئیس جمهور پاکستان به سفر وی در مارس سال 2020 میلادی به چین اشاره نمود و گفت: مردم چین آن سفر را به یاد خواهند داشت؛ زیرا این سفر علی رغم شیوع پاندمیک کرونا و خطرات ناشی از آن صورت گرفت.

وی نسبت به ایجاد تغییرات در چشم انداز اجتماعی، اقتصادی و زیرساختی پاکستان از طریق پروژه سی پک ابراز خرسندی نمود و گفت: این پروژه موقعیت اقتصادی، تجاری و روابط پاکستان در منطقه و فراتر از آن را تقویت خواهد کرد.

معاون نخست وزیر چین در ادامه اظهارات خود به تشریح اقدامات دولت پکن برای ریشه کن کردن فقر در چین آگاه ساخت.

وی همچنین از رئیس جمهور پاکستان برای اعطای نشان افتخار «هلال پاکستان» تقدیر نمود.

ارسال نظر

 
1