خبر فوری

 
 
دیدار مدیر منطقه‌ای بانک جهانی برای آسیای جنوبی با سردار ایاز صادق وزیر امور اقتصادی پاکستان
کد خبر :342931436

16:28 1401/08/25


برچسب ها : پاکستان و بانک جهانی, سردار ایاز صادق, مدیر منطقه ای, مدیر کشوری بانک جهانی, وزارت امور اقتصادی پاکستان, وزیر امور اقتصادی پاکستان,

وزیر امور اقتصادی پاکستان در دیدار با هیئت عالی رتبه بانک جهانی گفت: بانک جهانی نقش کلیدی در توسعه اقتصادی و اجتماعی پاکستان ایفا می‌کند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وزیر امور اقتصادی پاکستان در دیدار با هیئت عالی رتبه بانک جهانی گفت: بانک جهانی نقش کلیدی در توسعه اقتصادی و اجتماعی پاکستان ایفا می‌کند.

طبق اطلاعات منتشر شده، جان ای رم مدیر منطقه‌ای بانک جهانی برای آسیای جنوبی امروز چهارشنبه در صدر هیئت عالی رتبه با سردار ایاز صادق وزیر امور اقتصادی پاکستان دیدار و گفتگو نمود.

وزیر امور اقتصادی پاکستان در این دیدار با تمجید از همکاری دیرینه بانک جهانی با پاکستان اظهار داشت: بانک جهانی از سال 1950 میلادی تاکنون معادل 31.1 میلیارد دلار کمک مالی برای پاکستان فراهم نموده است.

وی افزود: بانک جهانی نقش کلیدی در توسعه اجتماعی و اقتصادی پاکستان دارد و بانک جهانی باید به همکاری های خود در آینده نیز ادامه دهد، وی با تمجید از همکاری بانک جهانی در اقدامات مرتبط با بازسازی نقاط آسیب دیده و امدادرسانی پس از وقوع سیل تمجید کرد و افزود: پاکستان قدردان همکاری های بانک جهانی در این شرایط دشوار و حساس است.

سردار ایاز صادق خاطرنشان کرد: بانک جهانی در حال حاضر در زمینه‌های مختلفی همچون زیرساخت‌های اساسی، توسعه روستایی و شهری، منابع انسانی، خدمات اجتماعی و توسعه پایدار در حال همکاری با پاکستان است.

مدیر منطقه‌ای بانک جهانی نیز در این دیدار از نقش فعال و مؤثر وزارت امور اقتصادی پاکستان تمجید نمود.

در ادامه این دیدار طرح‌ها و برنامه‌های بانک جهانی برای بازسازی نقاط آسیب دیده و احیای زندگی مردم این مناطق پس از وقوع سیل در ایالت‌های سند و بلوچستان مورد بررسی قرار گرفت و لزوم نتیجه بخش نمودن روابط برای اجرای فوری این پروژه‌ها تأکید گردید.

سردار ایاز صادق در ادامه با بیان اینکه وزارت امور اقتصادی نحوه کار خود را تغییر داده است خاطرنشان کرد: ما در حال انجام اقداماتی برای تضمین اجرای فوری و کامل توافقنامه‌های صورت گرفته، نظارت مستمر بر پروژه‌ها و استفاده بهینه و مؤثر از منابع مالی هستیم.

وی گفت: کمیته راهبری برای نظارت بر پروژه‌های مورد حمایت کشورهای خارجی تشکیل شده است.

معاون وزارت امور اقتصادی پاکستان نیز در این دیدار اظهار داشت: اقدامات لازم برای پیشبرد سریع پروژه‌های متوقف شده انجام خواهد شد، بدین منظور روال قانونی در وزارتخانه تعیین شده است.

ارسال نظر

 
1