خبر فوری

 
 
رایزنی تلفنی نخست وزیر پاکستان با شیخ محمد بن زاید رئیس امارات متحده عربی
کد خبر :341491454

13:35 1402/04/28


برچسب ها : اسلام آباد, تماس تلفنی, رئیس امارات متحده عربی, روابط اقتصادی, روابط تجاری, شیخ محمد بن زاید آل نهیان, گفتگوی تلفنی, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان,

نخست وزیر پاکستان در گفتگوی تلفنی با رئیس امارات متحده عربی بر عزم اسلام آباد برای توسعه مناسبات اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری با ابوظبی تأکید کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| نخست وزیر پاکستان در گفتگوی تلفنی با رئیس امارات متحده عربی بر عزم اسلام آباد برای توسعه مناسبات اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری با ابوظبی تأکید کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان روز سه شنبه با شیخ محمد بن زاید آل نهیان رئیس امارات متحده عربی به صورت تلفنی به رایزنی پرداخت.

مقامات دو کشور در این گفتگوی تلفنی پیرامون مناسبات دوجانبه و تحولات مهم منطقه‌ای و جهانی بحث و گفتگو نمودند.

نخست وزیر پاکستان در این گفتگوی تلفنی از رئیس امارات متحده عربی برای حمایت همه جانبه در جهت ایجاد ثبات مالی و اقتصادی در پاکستان تقدیر نمود و گفت: این حمایت‌ها بیانگر توجه و علاقه ویژه مقامات امارات متحده عربی به رفاه و توسعه مردم پاکستان است.

وی همچنین از اعطای سپرده یک میلیارد دلاری از سوی امارات متحده عربی نزد بانک مرکزی پاکستان تقدیر کرد.

محمد شهباز شریف با اشاره به سفر خود به امارات متحده عربی در ابتدای سال جاری میلادی بر عزم خود برای تغییر روابط دوستانه به سمت مناسبات اقتصادی دارای منافع متقابل تأکید کرد.

وی ضمن تقدیر از رئیس امارات متحده عربی برای دعوت از وی جهت شرکت در بیست و هشتمین نشست سازمان ملل متحد در زمینه مقابله با پیامدهای تغییرات آب و هوایی از تلاش‌های دولت امارات در این زمینه تمجید کرد.

نخست وزیر پاکستان در ادامه اظهارات خود گفتگوهای صورت گرفته در زمینه راهکارهای ممکن برای مقابله با چالش‌های ناشی از تغییرات اقلیمی در جریان سفر رئیس پیشنهادی بیست و هشتمین نشست سازمان ملل متحد به پاکستان را رضایت بخش عنوان نمود.

وی خاطرنشان کرد: پاکستان و امارات متحده عربی دارای روابط دیرینه و دوستانه هستند که بیانگر اعتماد و درک متقابل، روابط نزدیک و حمایت از یکدیگر است، امارات متحده عربی محل زندگی 1.7 میلیون پاکستانی است که در توسعه، رفاه و رشد اقتصادی دو کشور برادر سهیم هستند.

مقامات دو کشور در ادامه در خصوص ارتقای روابط دوجانبه در زمینه‌های اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری و نیز ایجاد فرصت‌های بیشتر برای اعزام نیروی کار پاکستانی به امارات متحده عربی بحث و گفتگو نمودند.

ارسال نظر

 
1