خبر فوری

 
 
تأکید شهباز شریف بر توسعه روابط دوجانبه میان پاکستان و ازبکستان در دیدار با هیئت عالی رتبه این کشور
کد خبر :341424197

11:22 1401/10/07


برچسب ها : پاکستان و ازبکستان, محمد شهباز شریف, معاون نخست وزیر ازبکستان, نخست وزیر پاکستان, وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان,

محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در جریان دیدار با هیئت عالی رتبه ازبکستان به سرپرستی معاون نخست وزیر این کشور بر عزم خود برای توسعه روابط دوجانبه میان دو کشور در تمام زمینه‌ها تأکید ورزید.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در جریان دیدار با هیئت عالی رتبه ازبکستان به سرپرستی معاون نخست وزیر این کشور بر عزم خود برای توسعه روابط دوجانبه میان دو کشور در تمام زمینه‌ها تأکید ورزید.

بر اساس جزئیات منتشر شده، جمشید خواجه یف وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی و معاون نخست وزیر ازبکستان که در صدر هیئت عالی رتبه به پاکستان سفر کرده است روز گذشته با محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان به دیدار و رایزنی پرداخت.

دو طرف در این دیدار پیرامون ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه دوستانه میان اسلام آباد و تاشکند بحث و گفتگو نمودند و بر لزوم توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مورد علاقه تأکید کردند.

نخست وزیر پاکستان در این دیدار با اشاره به دیدار و گفتگوهای سازنده خود با شوکت میرزایف رئیس جمهور ازبکستان در جریان ششمین نشست سران کشورهای عضو کنفرانس سیکا در قزاقستان و نیز نشست سران سازمان همکاری شانگهای در سپتامبر سال جاری در شهر سمرقند ازبکستان بر عزم پاکستان برای توسعه بیش از پیش روابط دوستانه میان دو کشور دوست و برادر تأکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: پاکستان از طریق مسیرهای مواصلاتی جاده‌ای و ریلی پیشنهاد دسترسی آسیای میانه به بنادر خود را داده است.

نخست وزیر پاکستان ابراز امیدواری نمود این طرح‌های ارتباطی در منطقه نه تنها به نزدیک شدن جامعه بازرگانان به یکدیگر کمک خواهد نمود؛ بلکه دور جدیدی از امنیت و رفاه در دو کشور و منطقه کلید خواهد خورد.

هیئت عالی رتبه ازبک نیز در این دیدار نخست وزیر پاکستان را از دیدارهای صورت گرفته با مقامات وزارت‌خانه‌های مرتبط با اقتصاد و توافقات صورت گرفته در جهت توسعه روابط اقتصادی و تجاری میان دو کشور آگاه ساختند.

جمشید خواجه یف وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی و معاون نخست وزیر ازبکستان نیز گزارشی از دیدارهای صورت گرفته میان گروه‌های تجار دو کشور در بخش‌های مختلف و موضوعات مورد گفتگو در جریان این دیدارها ارائه داد.

در ادامه نخست وزیر پاکستان از گفتگوهای نتیجه بخش برای آغاز روابط تجاری میان بازرگانان و تجار دو کشور تمجید نمود و گفت: این امر به ارتقای روابط تجاری دوجانبه و سرمایه‌گذاری‌ها کمک خواهد نمود.

هیئت ازبک نیز با تقدیر از نخست وزیر پاکستان بر عزم خود برای تعمیق روابط دوستانه میان دو کشور و ارتقای همکاری در تمامی زمینه‌های مورد علاقه تأکید کرد.

ارسال نظر

 
1