خبر فوری

 
تظاهرات مقابل باشگاه خبرنگاران پاراچنار علیه محاصره پیوار
کد خبر :341032097

11:24 1402/11/30


برچسب ها : ارتش پاکستان, باشگاه خبرنگاران, پاراچنار, تظاهرات, شیعه, شیعیان پاکستان, عملیات محاصره, کرم ایجنسی,

تعدادی از رهبران و طرفداران سازمان های مختلف درپی رویه یکسویه ارتش پاکستان و محاصره روستای پیوار، مقابل باشگاه خبرنگاران پاراچنار تظاهرات کردند.


خیبرپختون‌خوا: به گزارش راز نیوز| رهبران و طرفداران سازمان های مختلف پاراچنار در اعتراض به محاصره نظامی روستای پیوار از توابع شهرستان پاراچنار روز گذشته (یکشنبه 29 بهمن) مقابل باشگاه خبرنگاران این شهرستان دست به تظاهرات زدند.

در این تظاهرات رهبران و طرفداران سازمان های مختلف پاراچنار و نمایندگان ولسوالی های آژانس کرم نیز خواستار پایان محاصره نظامی روستای پیوار که از چهار روز قبل شروع شده است، شدند و همچنین درخواست آزادی فوری افراد بازداشت شده بیگناه را نیز کردند.

بخوانید: ورود نیروهای پاکستانی با ادوات نظامی به منطقه پیوار پاراچنار

              پیشروی ارتش پاکستان در پاراچنار به نفع عناصر تکفیری/ ربوده شدن فرد شیعه

معترضان در سخنانی ضمن ابراز تاسف از این رویکرد یکجانبه ارتش پاکستان علیه شیعیان ساکن منطقه، گفتند: محاصره کل منطقه پیوار پس از حادثه تیراندازی و از طرفی دستگیری تمامی ساکنان این منطقه در عوض افراد یاد شده در شکایتنامه رسمی، قابل تاسف است.

از سوی دیگر، حمید حسین نماینده مجلس ملی و علی هادی عرفانی نماینده مردم ولسوالی کرم نیز بر پایان فوری محاصره پیوار و توقف بازداشت شهروندان عادی به جای متهمان نامبرده در شکایتنامه FIR تاکید کرده و گفته اند که شاهراه اصلی باید برای رفت و آمد 24 ساعته باز شود.

بخوانید: عناصر ناشناس نیروهای امنیتی پاکستان را در یکی از مناطق روستایی از توابع پاراچنار هدف قرار دادند

پس از آنکه ژنرال ضیاء الحق فرمانده اسبق ارتش پاکستان، تفکر تکفیری تروریستی را در ارتش این کشور پی ریزی کرد و از سوی دیگر عناصر تروریستی طالبان را از افغانستان در شهرستان کرم ایجنسی آورده و سکنا داد، این منطقه رنگ آرامش را به خود ندیده است. پس از ساکن شدن تروریست های طالبان و عناصر اهل سنت با ایدئولوژی افراطی در این منطقه، آنها تلاش های متعددی برای توسعه اراضی خود و اشغال اراضی اهل شیعه ساکن منطقه کردند که این امر سالانه منجر به درگیری ها متعددی می شود.

از طرفی ارتش در یکسال گذشته نسبت به شهادت بیش از 40 فرد شیعه طی حملات این عناصر تروریستی به، نه تنها هیچگونه واکنشی نشان نداده است، بلکه هرگاه میدان مبارزه به نفع شیعه و ضرر این عناصر ستیزه جو پیش می رود، وارد عمل شده و صلح را برقرار می کند. اما اگر این روند میدانی به ضرر شیعه باشد، ارتش بیشتر متمایل به تماشا است تا برقراری صلح؛ در حادثه ای که هفته گذشته روی داد، طی تیراندازی عناصر مسلح ناشناس، یک نظامی کشته و دو شیعه نیز زخمی شدند.

مردم محلی در اعتراض به رویکرد یکجانبه ارتش پاکستان، می گویند چرا ارتش در عوض دستگیری مهاجمان، مناطق شیعه نشین را محاصره می کند درحالیکه تاکنون قاتلان بیش از 40 شیعه شهید شده از جمله 7 معلم، یک دکتر و دیگر موارد تاکنون نه تنها بازداشت نشده اند، بلکه ارتش مناطقی که از آنها حمله صورت گرفته است را محاصره نیز نمی کند.  

 

بیشتر بخوانید: اعتراض مردم کرم ایجنسی به ترویج افراط و تفرقه گرایی تحت حمایت نهاد های امنیتی پاکستان

                  شهادت 4 فرد دیگر شیعه درپی تداوم درگیری ها در پاراچنار / کوبیده شدن طبل جنگ از سوی عنصر تکفیری تروریستی منطقه

 

ارسال نظر

 
1