خبر فوری

 
دیدار سفیر بوسنی و هرزگوین با آصف علی زرداری رئیس جمهور پاکستان
کد خبر :340769224

17:26 1403/02/24


برچسب ها : آصف علی زرداری, پاکستان و بوسنی و هرزگوین, رئیس جمهور پاکستان, روابط دو جانبه,

روز دوشنبه سفیر بوسنی با حضور در کاخ ریاست جمهوری پاکستان، با آصف علی زرداری دیدار کرد.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| رئیس جمهور پاکستان با تاکید بر لزوم گسترش روابط تجاری و بازرگانی با بوسنی و هرزگوین، اظهار داشت که با تاسیس بانک، می توان تجارت در ارز محلی و تجارت پایاپای را گسترش داد.

روز دوشنبه سفیر بوسنی با حضور در کاخ ریاست جمهوری پاکستان، با آصف علی زرداری دیدار کرد.

رئیس جمهور پاکستان با بیان اینکه روابط پاکستان با بوسنی و هرزگوین سه دهه قدمت دارند و روابطی تاریخی و دوستانه می باشند، گفت: دو کشور به منظور جستجوی مسیر های بیشتر جهت افزایش همکاری های همه جانبه، باید گفتمان و روابط دو جانبه را حفظ کنند.

سفیر بوسنی و هرزگوین اظهار کرد: ما خواستار تعمیق روابط در بخش های فرهنگ، امنیت و اقتصاد با پاکستان هستیم و پتانسیل بالای همکاری اقتصادی برای بازرگانان پاکستانی در حوزه های مختلف بوسنی و هرزگوین از جمله در بخش های غذا، گردشگری و نساجی وجود دارد.

وی در ادامه از دولت و ملت پاکستان برای حمایت این کشور از بوسنی و هرزگوین در جنگ دهه 1990 میلادی تشکر کرد و خواستار حمایت اسلام‌آباد از قطعنامه بوسنی و هرزگوین در مورد سربرنیتسا در مجمع عمومی سازمان ملل شد.

آصف علی زرداری در این باره اظهار کرد که پاکستان این مسئله را به نحو احسن مورد بررسی قرار خواهد داد.

وی همچنین از رئیس جمهور بوسنی و هرزگوین برای سفر به پاکستان با هدف مستحکم تر نمودن مناسبات اقتصادی میان دو طرف، دعوت کرد.

ارسال نظر

 
1