خبر فوری

 
 
بیانیه ارتش آزادی بخش بلوچ در خصوص درگیری با ارتش پاکستان در تربت
کد خبر :340113253

11:43 1402/07/18


برچسب ها : ارتش آزادی بخش بلوچ, ارتش پاکستان, جیئند بلوچ, شهر تربت, شهرستان کیچ, گروه های مسلح بلوچ,

ارتش آزادی بخش بلوچ در بیانیه‌ای از وقوع دو درگیری مختلف با ارتش پاکستان در شهر تربت مرکز شهرستان کیچ ایالت بلوچستان خبر داد و گفت: در این درگیری‌ها 8 نظامی دشمن به همراه دو تن از فدائیان بلوچ کشته شدند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| ارتش آزادی بخش بلوچ در بیانیه‌ای از وقوع دو درگیری مختلف با ارتش پاکستان در شهر تربت مرکز شهرستان کیچ ایالت بلوچستان خبر داد و گفت: در این درگیری‌ها 8 نظامی دشمن به همراه دو تن از فدائیان بلوچ کشته شدند.

جیئند بلوچ سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچستان در این بیانیه اعلام داشت: فدائیان بلوچ ما حوالی ساعت 5 بعد از ظهر روز گذشته با کمین در مسیر نیروهای ارتش پاکستان در تربت خودروی آنان را به وسیله سلاح‌های سنگین هدف قرار دادند.

وی افزود: نیروهای مذکور در حال عزیمت به پاسگاه واقع در نزدیکی سد در حال ساخت در منطقه گشکور بودند که هدف حمله ما قرار گرفتند، در این حمله دست کم 3 نظامی کشته و تعداد زیادی نیز زخمی شدند.

سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ گفت: همچنین در درگیری طولانی با ارتش اشغالگر پاکستان در شهر تربت در جمعه گذشته نیز 5 نظامی کشته و دست کم 7 تن دیگر دچار جراحت شدند، در این درگیری دو تن از فدائیان بلوچ ما نیز با نبرد دلیرانه به شهادت رسیدند.

وی در تشریح جزئیات این درگیری خاطرنشان کرد: روز جمعه مورخه 14 مهر ماه ارتش اشغالگر پاکستان پس از حمله پهپادی به اردوگاه موقت ارتش آزادی بخش بلوچ واقع در منطقه سامان کور تربت از چهار جانب اقدام به پیاده نمودن نیروهای نظامی با استفاده از بالگرد نمود و فدائیان بلوچ ما را مورد محاصره قرار داد، اما فدائیان بلوچ با اتخاذ تاکتیک منظم و مناسب جنگی موفق به شکست حصر دشمن شدند، پس از آن درگیری های مختلف میان نیروهای دشمن و فدائیان بلوچ در نقاط گوناگون صورت گرفت که در نتیجه آن فدائیان بلوچ 5 نظامی دشمن را به هلاکت رسانده و 7 تن دیگر را نیز زخمی کردند.

وی افزود: در این هنگام دو تن از فدائیان بلوچ ما که در حال تلاش برای ارائه مسیر امن برای دیگر یاران خود و شکست حصر دشمن بودند با عمل به فلسفه ایثارگری به فیض عظیم شهادت نائل آمدند، مقصود ملقب به مهروان و مسلم رضا ملقب به گُرو جبار اسامی دو شهید در این نبرد است.

وی ابراز داشت: شهید مقصود فرزند احمد از اهالی منطقه هیرونک شهر تربت بود، وی در سال 2012 میلادی به عنوان عضو سازمان همکار ما به جهاد مسلحانه نهضت آزادی بلوچ پیوست و در سال 2015 میلادی نیز به عضویت ارتش آزادی بخش بلوچ درآمد. وی پیش از این از طریق انجمن‌های دانشجویی در فعالیت‌های سیاسی حضور داشت وی در آن زمان به عنوان عضو فعال انجمن‌های دانشجویی بلوچ شناخته می‌شد.

جیئند بلوچ کفت: شهید مقصود ملقب به مهروان فردی شجاع و سخت کوش بود، وی با تلاش‌های شبانه روی خود موفق شد در زمانی اندک به جایگاهی مهم در ارتش آزادی بخش بلوچ دست یابد، وی نه تنها معتقد به فلسفه تلاش و ایثارگری بود؛ بلکه آن را در فعالیت‌های روزانه خود سرمشق قرار داده بود. بر همین اساس وی دارای جایگاهی ممتاز در میان دیگر فدائیان بلوچ بود، وی به دلیل ارادت و عشق خود به دیگر فدائیان بلوچ و تیمارداری آن در میان اعضای سازمان زبانزد بود. وی در این دوران چندین مرتبه مبتلا به بیماری شد؛ اما هیچگاه در انجام وظایف خود قصور نکرد، وی در عملیات های مختلف در مناطق زامران، بلیده، کلبر، تمپ و تربت مشارکت داشت و ضربه سنگینی به نیروهای دشمن وارد آورد.

وی تصریح کرد: دومین فدائی شهید ما به نام مسلم رضایی ساکن منطقه آپسر شهر تربت بود، وی نیز فعالیت‌های مسلحانه خود را با عضویت در سازمان همکار ما در سال 2012 میلادی آغاز نمود و در سال 2015 به عضویت ارتش آزادی بخش بلوچ درآمد، شهید مسلم ملقب به گُرو جبار در نبردهای زامران، بلیده، کلبر، تمپ و تربت به انجام وظیفه پرداخت.

وی گفت: شهید مسلم بلوچ دارای توانمندی خاصی در جنگ چریکی بود، وی در رتبه بندی ارتش آزادی بخش بلوچ به دلیل تاکتیک های جدید و مناسب خود دارای شهرت خاصی بود، او سال گذشته به صورت داوطلبانه پیشنهاد انجام عملیات فدائی در تیپ مجید را ارائه داد و منتظر بود تا نوبت وی فرارسد.

سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ افزود: بی ال ای به فدائیان شهید خود تبریک می‌گوید و بر عزم خود تأکید می‌کند که انتقام خون این شهیدان در قالب آزادی کامل و خودمختاری بلوچستان از دشمن گرفته شود.

ارسال نظر

 
1