خبر فوری

 
 
دیدار ژنرال عاصم منیر رئیس ستاد کل ارتش پاکستان با مقامات عالی رتبه آمریکا
کد خبر :331105614

11:43 1402/09/24


برچسب ها : آنتونی بلینکن, پاکستان و آمریکا, ژنرال سید عاصم منیر احمد, فرمانده ارتش پاکستان, مشاور امنیت ملی آمریکا, واشنگتن, وزیر امور خارجه آمریکا,

رئیس ستاد کل ارتش پاکستان و وزیر خارجه آمریکا در دیدار با یکدیگر پیرامون ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه دوستانه در زمینه‌های گوناگون بحث و تبادل نظر نمودند.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز| رئیس ستاد کل ارتش پاکستان که در سفری رسمی به آمریکا رفته است روز گذشته با مقامات عالی رتبه نظامی و سیاسی این کشور به صورت جداگانه به دیدار و رایزنی پرداخت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، ژنرال ارتشبد سید عاصم منیر احمد رئیس ستاد کل ارتش پاکستان در جریان سفر رسمی خود به آمریکا، روز گذشته(پنجشنبه) با آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور به دیدار و رایزنی پرداخت.

فرمانده ارتش پاکستان علاوه بر این با دیگر مقامات آمریکایی از جمله ویکتوریا نولند سرپرست معاونت وزارت امور خارجه آمریکا در امور سیاسی، جاناتان فاینر معاون مشاور امنیت ملی آمریکا و چارلز کوینتن براون رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا نیز به صورت جداگانه دیدار و گفتگو نمود.

در این دیدارها درباره وضعیت امنیتی منطقه، همکاری دفاعی میان دو کشور و دیگر موضوعات کلیدی نیز بحث و گفتگو صورت گرفت.

ژنرال عاصم منیر در این دیدار بر اهمیت حل مسئله کشمیر مطابق با قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت سازمان ملل تأکید کرد.

لازم به ذکر است ژنرال سید عاصم منیر روز یکشنبه هفته جاری پاکستان را به مقصد آمریکا ترک کرد، وی در این میان 2 روز را در بریتانیا سر کرد و بعد از ظهر سه شنبه وارد واشنگتن پایتخت آمریکا شد.

ظاهراً سفر وی به بریتانیا یک سفر شخصی بوده است، بر همین اساس هیچ جزئیاتی از دیدارهای وی در بریتانیا منتشر نشده است.

نشریه آمریکایی فارین پالیسی مستقر در واشنگتن با انتشار گزارشی تحلیلی نوشت: سفر ژنرال عاصم منیر به آمریکا در بحبوحه روابط متشنج میان اسلام آباد و واشنگتن صورت می‌گیرد.

به گفته این نشریه، پس از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در سال 2021 میلادی، دو کشور پاکستان و آمریکا به دنبال بسترهای جدید همکاری با یکدیگر هستند.

در این گزارش آمده است: ژنرال عاصم منیر برخلاف دیگر اسلاف خود، فاقد پیوندهای مستحکم با غرب است؛ بلکه او بر روابط گرم و مستحکم میان افسران دو کشور و سنت دیرینه همکاری‌های آموزشی و فرهنگی دوجانبه تأکید دارد.

این نشریه آمریکایی در ادامه گزارش خود هدف ژنرال عاصم منیر از سفر به آمریکا را انگیزه‌های اقتصادی عنوان می‌کند و می‌افزاید: فرمانده ارتش پاکستان به دنبال روابط دوستانه با واشنگتن با هدف توسعه مناسبات اقتصادی است؛ زیرا آمریکا مهم‌ترین و اصلی‌ترین مقصد صادراتی پاکستان و منبع کمک حیاتی پاکستان است.

طبق این گزارش دومین هدف از سفر فرمانده ارتش پاکستان به آمریکا رسیدگی به نگرانی‌های امنیتی مشترک به ویژه گسترش مجدد موج تروریسم در پاکستان است و با توجه به این امر که آمریکا در صدد کاهش تهدید داعش خراسان در افغانستان است این امر می‌تواند به نقطه عطفی برای تقویت همکاری‌های مشترک میان دو کشور تبدیل گردد.

این نشریه افزود: پاکستان و آمریکا علی رغم اختلاف در مسئله خروج پناهندگان افغان از پاکستان می‌توانند امور مشترک در زمینه مسائل غیر امنیتی از جمله کمک‌های بشردوستانه را جستجو کنند.

ارسال نظر

 
1