خبر فوری

 
دستگیری یک عضو القاعده طی عملیات نیروهای مبارزه با تروریسم در ایالت سند پاکستان
کد خبر :331039476

10:27 1402/08/22


برچسب ها : ایالت سند, پلیس ایالت سند, حیدر آباد, دایره مبارزه با تروریسم, دستگیری تروریست ها, گروه القاعده,

دایره مبارزه با تروریسم ایالت سند پاکستان از دستگیری یک تروریست وابسته به القاعده طی عملیاتی در شهر متیاری خبر داد.


سند: به گزارش راز نیوز|  دایره مبارزه با تروریسم ایالت سند پاکستان از دستگیری یک تروریست وابسته به القاعده طی عملیاتی در شهر متیاری خبر داد.

طبق اعلام سخنگوی دایره مبارزه با تروریسم، تیم پلیس و نیروهای مبارزه با تروریسم طی عملیات مبتنی بر اطلاعات محرمانه به منطقه جیندل شاه کوت از توابع شهرستان متیاری ایالت سند یورش بردند، در این عملیات تروریست‌ها با تیراندازی اقدام به مقابله با نیروهای امنیتی نمودند که منجر به آغاز درگیری میان طرفین گردید.

در پایان این عملیات نیروهای مبارزه با تروریسم موفق شدند یک تروریست وابسته به القاعده به نام عبدالله صغیر آسی ملقب به اسد فرزند محمد صغیر آسی را دستگیر نمایند.

به گفته سخنگوی سی تی دی، دو تن دیگر از تروریست‌ها به نام‌های علی فرزند عبدالرشید و شهریار فرزند میرزا شاهد با تیراندازی به سمت نیروهای پلیس موفق به فرار از منطقه شدند که تلاش‌ها برای دستگیری آنان ادامه دارد.

در بیانیه دایره مبارزه با تروریسم آمده است: در بازجویی‌های اولیه صورت گرفته از تروریست دستگیر شده مشخص گردید که وی به کشورهای مختلفی همچون عربستان سعودی، مالزی و افغانستان با هدف تقویت شبکه گروه تروریستی القاعده سفر داشته و اخیراً از امارات متحده عربی به پاکستان دیپورت شده است.

از تروریست دستگیر شده یک قبضه اسلحه کلاشینکف به همراه یک تیغه خشاب، 5 عدد فشنگ و یک نارنجک کشف و ضبط گردید.

برای تروریست دستگیر شده در کلانتری دایره مبارزه با تروریسم شهر حیدرآباد پرونده قضایی تحت چندین ماده قانونی تشکیل شده و بازجویی‌ها از وی برای تکمیل تحقیقات ادامه دارد.

تکمیلی:

در حالی که دایره مبارزه با تروریسم در بیانیه نخست خود تروریست دستگیر شده را عضو گروه القاعده عنوان نمود؛ اما اکنون با انتشار بیانیه‌ای جداگانه اعلام داشت فرد دستگیر شده نه عضو القاعده بلکه عضو گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان است.

در این بیانیه آمده است: تروریست دستگیر شده دارای مدرک عالی ام فیل(دانشوری) است، وی در زمینه جذب نیرو، آموزش و تأمین سلاح و پشتیبانی مالی گروه تروریستی در داخل ایالت سند فعالیت داشت.

وی اعتراف نموده است که با استفاده از هوش و سطح علمی خود به دنبال تقویت شبکه تروریستی در سطح ایالت سند به همراه همدستان خود بود.

ارسال نظر

 
1