خبر فوری

 

بلوچستان: به گزارش راز نیوز| حملات گسترده و شدید دو روز قبل شبه نظامیان بلوچ وابسته به گروه ارتش آزادی بخش بلوچ در نقاط مختلف از ایالت بلوچستان، خسارت های جانی و مالی سنگینی را برای ارتش و نهاد های نظامی پاکستان برجای گذاشت.

پس از آن، آمریکا و چین طی پیام هایی ضمن ابراز همبستگی با پاکستان و محکوم کردن این حملات، اظهار داشتند که در زمینه مبارزه با تروریسم در کنار پاکستان ایستاده ایم.

چین

سخنگوی وزارت خارجه چین طی نشست مطبوعاتی ضمن آنکه حملات در بلوچستان را قویا محکوم کرد، گفت: ما گزارش های تروریسم در بلوچستان را مشاهده کردیم و حملات تروریستی در این ایالت را به شدت محکوم می کنیم.

وی در ادامه ضمن ابراز تاسف و اندوه در خصوص از دست رفتن جان های گرانبها در این حملات، خاطر نشان کرد که چین به طور مستحکم علیه هر نوع از تروریسم ایستاده و به حمایت قاطع از پاکستان در راستای عملیات های ضد تروریسم ادامه خواهیم داد. به حمایت از پاکستان برای حفظ انسجام و ثبات اجتماعی و همچنین به منظور حفاظت از مردم، ادامه می دهیم. چین آماده است همکاری های امنیتی با پاکستان را بیشتر تقویت کند و به طور مشترک از صلح و امنیت در منطقه با پاکستان محافظت کند.

آمریکا

متیو میلر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفته است که حملات تروریستی در بلوچستان را به شدت محکوم می کنیم، نیروهای امنیتی و غیرنظامیان را در این حملات تروریستی هدف قرار دادند.

وی اظهار کرد که کشتن 23 غیرنظامی بی گناه در موسی خیل محکوم است، مردم پاکستان از دست افراط گرایان و تروریست ها رنج های زیادی را متحمل شده اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه گفت: آمریکا و پاکستان در مقابله با تهدیدات امنیت منطقه منافع مشترکی دارند و در جنگ با تروریسم شانه به شانه پاکستان خواهیم بود.

جدای از این، وزارت امور خارجه ایران، عربستان، بریتانیا و اتحادیه اروپا نیز نسبت به تلفات گرانبها به دست تروریست ها در بلوچستان ابراز تاسف کرده اند.

نشست خبری وزیر کشور و سروزیر ایالت بلوچستان

سید محسن نقوی وزیر کشور و سرفراز بگتی سروزیر ایالت بلوچستان روز گذشته طی نشست مشترک مطبوعاتی در کویته مرکز ایالت بلوچستان با بیان اینکه نشست عالی رتبه ای در خصوص امنیت و تحولات امنیتی ایالت برگزار شده است، گفتند: در این نشست تصمیم بر آن شد تا ضمن افزایش توانایی و پتانسیل نیروی پلیس و لیویز ایالت بلوچستان، تجهیزات به روز در اختیار نیروی پلیس قرار گیرد.

همچنین وزرای کشور و ارشد بلوچستان طی دیدار های جداگانه ای با محمد شهباز شریف نخست وزیر و آصف علی زرداری رئیس جمهور پاکستان در خصوص تحولات امنیتی ایالت بلوچستان به رایزنی پرداختند.

رئیس جمهور و نخست وزیر پاکستان دستور دادند تا هرگونه اقدام لازم برای بهبود وضعیت امنیتی در بلوچستان انجام شود و همچنین گفته شد تا ضمن شناسایی عناصر تروریستی، عملیات قاطعی علیه آنها انجام گیرد.

سید محسن نقوی با بیان اینکه نیازی به عملیات نظامی در بلوچستان نیست و تنها یک رئیس کلانتری برای مقابله با این عناصر تروریستی کافی است، گفت: سروزیر ایالت هرگونه حمایتی را که بخواهد در اختیار او قرار خواهیم داد.

وی افزود: آنهایی که فکر می کنند با چنین اقداماتی می توانند ما را بترسانند، باید بدانند که به زودی پاسخ مناسبی را دریافت خواهند کرد.

شایان ذکر است محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان طی سخنانی در جلسه کابینه فدرال اظهار داشت که هیچگونه مذاکراتی با دشمنان کشور انجام نخواهد گرفت و تروریسم هیچ جایی در این کشور ندارد؛ زمان پایان دادن به این تروریسم فرا رسیده است.

ارسال نظر

 
1