خبر فوری

 
 
ربوده شدن هفت تن و آزادی سه فرد ربوده شده بلوچ به دست نهادهای امنیتی پاکستان
کد خبر :327304024

13:50 1402/06/24


برچسب ها : افراد ربوده شده بلوچ, افراد مفقود شده, بلوچستان پاکستان, تربت, گوادر, نوشکی, هرنائی,

منابع خبری بلوچ گزارش دادند که طی چند روز گذشته هفت تن از جوانان از نقاط مختلف ایالت بلوچستان به دست نیروهای امنیتی پاکستان ربوده شده اند درحالیکه 3 تن از افراد ربوده شده به خانه های خود بازگشته اند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| منابع خبری بلوچ گزارش دادند که طی چند روز گذشته هفت تن از جوانان از نقاط مختلف ایالت بلوچستان به دست نیروهای امنیتی پاکستان ربوده شده اند درحالیکه 3 تن از افراد ربوده شده به خانه های خود بازگشته اند.

به گفته گزارش، نوشاد بلوچ ربوده شده مورخه 9 مرداد از منطقه تربت، دانشجو جبار فرزند حاجی اسلم ربوده شده از گوادر و صفیان فرزند حنیف جمالدینی ربوده شده 9 ماه قبل از نوشکی آزاد شده و به خانه های خود بازگشته اند.

همچنین گفته شد که واحد بخش فرزند دین محمد بگتی طی بازداشت در پاسگاه ارتش در منطقه دولی بخش سوئی شهرستان دیره بگتی مفقود شده است.

در ادامه آمده است که یعقوب فرزند شاه مور بگتی، کریم و مصطفی فرزندان غلام رسول بگتی و بجار فرزند حاجی سبزل بگتی شب 21 شهریور طی عملیات های مختلف نیروهای امنیتی در شهرستان دیره بگتی دستگیر و مفقود شده اند. دلیلو فرزند وشو ساکن شاهرگ هرنائی نیز مورخه 18 شهریور به دست سازمان های اطلاعاتی پاکستان ربوده شده است. عبدالله رحیم فعال فضای مجازی و ادمین پیج پیش بینی آب و هوای بلوچستان ساعت 13 مورخه 22 شهریور از محل دپوی نفت در منطقه دهور گوادر توسط ماموران اطلاعاتی بازداشت و ناپدید شده است. گفتنی است سمیع الله برادر عبدالله نیز چند سال قبل توسط افراد ناشناس در تاریکی شب مفقود شده بود و پس از آزادی نیز توسط این افراد تا مدت ها مورد آزار روحی قرار می گرفت. وی به همین دلیل مجبور به خروج از کشور شد.

به گفته خانواده عبدالله، نامبرده پس از تکمیل تحصیل خود تا مدت ها شغل نداشت اما از 7 ماه گذشته به عنوان منشی در دپوی نفت فعالیت می کرد.

ارسال نظر

 
1