خبر فوری

 
 
واکنش رهبر حزب ملی بلوچستان به اظهارات نخست وزیر پاکستان: نگرش و تفکر نخست وزیر موقت بسیار مغرضانه است
کد خبر :325235765

11:50 1402/10/13


برچسب ها : BNP, انوار الحق کاکر, بلوچستان, تجزیه طلب, جدایی طلب, حزب ملی بلوچستان,

ثناء الله بلوچ از رهبران حزب ملی بلوچستان شاخه مینگل در واکنش به اظهارات انوار الحق کاکر نخست وزیر دولت موقت پاکستان، گفت: نگرش و تفکر نخست وزیر موقت بسیار مغرضانه است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| ثناء الله بلوچ از رهبران حزب ملی بلوچستان شاخه مینگل در واکنش به اظهارات انوار الحق کاکر نخست وزیر دولت موقت پاکستان، گفت: نخست وزیر سخنان غیر مسئولانه ای ایراد کرده است، باید مسئله بلوچستان را درک کرد و فهمید؛

وی ادامه داد، زمانیکه حقوق ملی، اقتصادی و اجتماعی از بلوچستان گرفته شد، مردم برای آن خروج کردند و سپس آنها (به دست نهادهای امنیتی) مفقود ، مورد آزار و اذیت و قتل قرار گرفتند. جوانان بلوچ نیز در واکنش به این اقدامات دست به اسلحه شدند. نگرش و تفکر نخست وزیر موقت بسیار مغرضانه است.

گفتنی است انوار الحق کاکر نخست وزیر دولت موقت پاکستان طی گفتگو با اصحاب رسانه در مراسم مرکز تسهیل بازرگانی در لاهور گفته است که اگر کسی از جدایی طلب های بلوچ سوالی بکند، آنها از گلوله استفاده می کنند و حمایت از تروریسم (جدایی طلب های بلوچ) در حاشیه اعتراضات را نمی پذیریم، این جدایی طلب ها هزاران نفر را قتل عام کرده اند، اینها در مسیر تروریسم تلاش می کنند، اگر کسی خواهان حمایت از آنها است، به آنها بپیوندد.

وی افزود: گروه های مسلح به دنبال تقسیم کشور هستند و این جنگ میان حکام و گروه های مسلح می باشد و این گروه ها از هند تغذیه می شوند.

ارسال نظر

 
1