خبر فوری

 
پاکستان و کره جنوبی یک سند همکاری در زمینه پروژه های توسعه امضاء کردند
کد خبر :323597457

11:44 1403/02/23


برچسب ها : پاکستان و کره جنوبی, دبیر وزارت امور اقتصادی پاکستان, وام, وزارت امور اقتصاد پاکستان, یادداشت, یادداشت تفاهم,

صندوق همکاری توسعه اقتصادی (EDCF)کره جنوبی و وزارت امور اقتصادی (MOEA) پاکستان برای ترسیم یک برنامه میان مدت جهت اجرای پروژه های توسعه بین سال های 2024-2026 یک سند همکاری امضاء کردند.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| صندوق همکاری توسعه اقتصادی (EDCF)کره جنوبی  و وزارت امور اقتصادی (MOEA) پاکستان برای ترسیم یک برنامه میان مدت جهت اجرای پروژه های توسعه بین سال های 2024-2026 یک سند همکاری امضاء کردند.

این یادداشت که در پایان بازدید ماموریت برنامه کشوری صندوق همکاری توسعه اقتصادی از بانک واردات و صادرات کره (KEXIM) امضا شد، نقطه عطفی در تعمیق روابط اقتصادی بین پاکستان و جمهوری کره می باشد.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی وزارت اقتصاد پاکستان، این یادداشت توسط ساجد منظور اسدی معاون مشترک وزارت امور اقتصادی و بونهیون کو مدیر تیم آسیایی ماموریت EDCF امضا شد. در جلسه امضای این یادداشت به همراه دکتر کاظم نیاز معاون وزیر امور اقتصادی، دیگر مقامات این وزارت و صندوق همکاری توسعه اقتصادی کره جنوبی حضور داشتند.

علاوه بر این، یک پروژه ساخت بیمارستان کودکان در جامشورو نیز امضا شد که EDCF برای ساخت این بیمارستان در ایالت سند متعهد به کمک مالی 60 میلیون دلاری شده است.

در جریان بازدید هیأت مأموریت صندوق همکاری توسعه اقتصادی از ادارات مختلف دولتی در پاکستان از جمله وزارت برنامه ریزی، اداره ملی بزرگراه، ادارات برنامه ریزی و توسعه ایالتی، رایزنی و دیدار هایی انجام شد تا دستور کار توسعه پیشنهادی را مورد بحث و اصلاح قرار دهند.

اهداف مأموریت EDCF همچنین شامل به اشتراک گذاری دانش و ظرفیت سازی بود که هر دو طرف توافق کردند که در سال های آینده بیشتر آنها را افزایش دهند.

در مجموع، EDCF متعهد به ارائه وام به مبلغ 900 میلیون دلار به پاکستان طی سه سال آینده شده است و 2 میلیون دلار اضافی نیز برای کمک های فنی اختصاص داده شد.

دبیر وزارت اقتصاد پاکستان و مدیر تیم آسیایی ماموریت EDCF بر تعهد مشترک خود برای ترویج توسعه پایدار و تقویت همکاری های اقتصادی قوی تر تأکید کردند.

آنها اظهار داشتند که یادداشت تفاهم بر تعهد هر دو طرف برای کار در راستای توسعه پایدار از طریق پروژه‌هایی در بخش‌های اولویت‌ دار، از جمله حمل‌ و نقل، مراقبت‌ های بهداشتی، انرژی، و فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) تاکید می‌کند.

ارسال نظر

 
1