خبر فوری

 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | نصار عبدالرحمن جاسر المطیری سفیر کویت در پاکستان روز گذشته 29 اسفند (19 مارس) با محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، شهیاز شریف از امضای توافقنامه هفتگانه همکاری میان دو کشور در زمینه های مختلف از جمله امنیت غذایی، فناوری، انرژی هایدل، معدن و مواد معدنی، تأمین آب و بازسازی حرا ابراز خرسندی و رضایت کرد.

وی همچنین خواستار تلاش های هماهنگ برای تضمین اجرای زودهنگام توافقنامه ها به ارزش 10 میلیارد دلار شد که در نوامبر سال گذشته میان پاکستان و کویت به امضا رسید.

نخست وزیر در ادامه این نشست بر نقش شورای تسهیل سرمایه گذاری ویژه (SIFC) که مکانیزمی قوی و کارآمد برای جذب سرمایه گذاران خارجی در پاکستان ارائه می کند، تأکید کرد و گفت: پاکستان برای روابط تاریخی و دیرینه خود با کویت اهمیت بسیاری قائل است.

وی از مشعل الاحمد الجابر الصباح امیر کویت بدلیل آرزوها و تبریکات گرم ایشان کمال تشکر و قدردانی را بجا آورد و تمایل خود را برای همکاری نزدیک با وی برای تقویت بیشتر روابط دوجانبه با تمرکز بر تجارت و سرمایه گذاری، ابراز کرد.

محمد شهباز شریف همچنین از امیر کویت دعوت کرد تا در اولین فرصت از پاکستان بازدید کند.

در همین حال، جاسر المطیری از پاکستان به دلیل حمایت همیشگی اش از کویت به ویژه در شرایط سخت و دشوار قدردانی کرد و بر تعهد قوی کویت برای ایجاد روابط نزدیک با پاکستان تصریح نمود.

در پایان این نشست نخست وزیر پاکستان از تلاش های سفیر کویت برای تقویت هرچه بیشتر روابط دوجانبه تشکر و قدردانی کرد.

ارسال نظر

 
1