خبر فوری

 
احسن اقبال: پرتاب ماهواره MM1 گواهی بر مشارکت قوی بین پاکستان و چین است
کد خبر :310162962

19:22 1403/03/12


برچسب ها : احسن اقبال, پاکستان و چین, روابط پاکستان و چین, سی پیک, شرکت علوم و فناوری هوافضای چین, ماهواره, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان, وزارت امور خارجه چین, وزیر برنامه ریزی توسعه و اقدامات ویژه پاکستان, وزیر برنامه ریزی، توسعه و اقدامات ویژه پاکستان,

احسن اقبال وزیر برنامه‌ریزی و توسعه پاکستان در جریان سفر خود به چین پس از پرتاب موفقیت آمیز ماهواره مخابراتی به فضا، با مقامات عالی این کشور دیدار و گفتگو کرد.


پکن: به گزارش راز نیوز | احسن اقبال وزیر برنامه ریزی، توسعه و اقدامات ویژه پاکستان در جریان سفر خود به چین پس از پرتاب موفقیت آمیز ماهواره مخابراتی به فضا، با مقامات عالی این کشور دیدار و گفتگو کرد.

وی در گفتگو با وانگ فو کانگ مدیر بخش آسیای وزارت امور خارجه چین، در مورد فناوری فضایی آینده و همکاری عمیق  میان پاکستان و چین مطالبی را ارائه کرد.

احسن اقبال وزیر برنامه‌ریزی و توسعه پاکستان گفت: روابط پاکستان و چین همیشه قوی بوده است، اما با پرتاب ماهواره چند مأموریتی "MM1" آن را به ارتفاعات جدیدی خواهیم رساند، این همکاری نه تنها دوستی ما را تقویت می کند، بلکه مزایای ملموسی را برای مردم ساکن مناطق دورافتاده پاکستان به ارمغان می آورد.

احسن اقبال وزیر برنامه‌ریزی و توسعه پاکستان همچنین با لین ییمینگ، معاون رئیس جمهور چین به گفتگو و رایزنی پرداخت.

احسان اقبال در این دیدار از تلاش‌های مشترک شرکت علوم و فناوری هوافضای چین و همکاری صنعتی دیوار بزرگ چین قدردانی کرد و گفت: میلیون‌ها پاکستانی ساکن در مناطق دور افتاده از این ماهواره بهره‌مند خواهند شد و این ماهواره که گواهی بر مشارکت قوی بین دو کشور است، اتصال حیاتی، دسترسی به آموزش دیجیتال، خدمات مراقبت های بهداشتی و فرصت های تجارت الکترونیک را برای فقرا در سراسر پاکستان فراهم می کند و ارتباطات و اتصال در سراسر پاکستان را متحول خواهد کرد.

وی افزود: پرتاب ماهواره MM-1 افزوده جدیدی به حوزه سی پیک است و اکنون همکاری در فناوری فضایی به طور رسمی وارد حوزه CPEC شده است.

وی بیان کرد: پرتاب موفقیت آمیز ماهواره MM-1 چند روز قبل از سفر شهباز شریف نخست وزیر پاکستان به چین نشان می دهد که دو کشور آماده اند تا از طریق همکاری های متقابل به دستاوردهای گسترده ای برسند.

احسان اقبال در پایان این نشست خطاب به معاون رئیس جمهور چین گفت: شرکت علوم و فناوری هوافضای چین باید یک مرکز تحقیقاتی در پاکستان ایجاد کند و از دانشمندان و مهندسان جوان پاکستانی در این مرکز بهره مند شود.

 

ارسال نظر

 
1