خبر فوری

 
 
بی ال آ: تکمیل فاز پنج عملیات زرپهازگ با به هلاکت رساندن بیش از 30 نظامی ارتش پاکستان
کد خبر :309836545

14:19 1403/01/08


برچسب ها : BLA, ارتش آزادی بخش بلوچ, بلوچستان, پایگاه هوایی, پذیرش مسئولیت حمله, تجزیه طلب, حمله مسلحانه, شبه نظامیان بلوچ, گروه های مسلح بلوچ,

ارتش آزادی بخش بلوچ در بیانیه ای مفصل با پرداختن به جزئیات حمله به پایگاه هوایی نیروی دریایی ارتش پاکستان در بلوچستان، از کشتن بیش از 30 نظامی ارتش پاکستان خبر داد.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| جیئند بلوچ سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ BLA از گروه های تجزیه طلب بلوچ در بیانیه مفصل در مورد عملیات علیه پایگاه هوایی نیروی دریایی ارتش پاکستان، گفت: نیروهای ما ساعت 10 شب 7 فروردین با آغاز فاز پنجم از عملیات زرپهازگ، پایگاه هوایی صدیق نیروی دریایی ارتش اشغالگر پاکستان را مورد حمله قرار دادند. این عملیات تا صبح 7 فروردین ادامه یافت و در طول این عملیات بیش از 30 نظامی دشمن به هلاکت رسیدند درحالیکه ما در این عملیات به اهداف خود که انتقام نسل کشی جاری و حفاظت از منابع سرزمین بلوچ که تحت سی پک مورد غارت قرار می گیرد، دستیافتیم. از طرفی چهار تن از فدائیان تیپ مجید تا آخرین گلوله خود به مبارزه با دشمن پرداخته و در نهایت به شهادت رسیدند.

بخوانید: حمله سنگین جدایی طلبان بی ال ای به دومین پایگاه بزرگ هوایی نیروی دریایی پاکستان در تربت

سخنگو اظهار داشت: چهار فدائی سازمان به نام های فرمانده ایوب ملقب به دودا، خلیف ملقب به اسلم، وجداد معروف به نعمان و مراد حاصل معروف به فرهاد برای تکمیل فاز 5 این عملیات، ضمن شکستن حصار های امنیتی پایگاه هوایی پی ان اس صدیق، با ورود به محوطه داخلی هرکدام در نقطه تعیین شده موضع گیری کردند. مبارزان در بدو ورود یک خودروی زرهی و دو پهپاد دشمن را منهدم و سرنگون کردند. بر اساس آخرین ارتباط انجام شده با مبارزان، شبه نظامیان این عملیات را در طول 8 ساعت انجام داده و در به هلاکت رساندن بیش از 30 نظامی دشمن خوش درخشیدند. با اتمام تجهیزات و گلوله ها، با آخرین گلوله و به دستان خودشان به درجه رفیع شهادت نائل گشتند.

وی گفت: ارتش آزادی بخش بلوچ در این عملیات به طور کامل از حمایت ائتلاف براس برخوردار بود و این ائتلاف که تجلی اتحاد ملی بلوچ می باشد، نقش اساسی در تکمیل این عملیات ایفا نمود.

در ادامه بیانیه آمده است که فرمانده عملیات زرپهازگ به نام ایوب عظیم معروف به دودا فرزند محمد عظیم از اهالی منطقه کور شهر بلیده بود که در جوانسالی از اعضای فعال سازمان دانشجویان بلوچ BSO بود که در مبارزه غیر مسلحانه برای آزادی نقش ایفا می کرد. وی در سال 2017 میلادی توسط دشمن (نهادهای امنیتی پاکستان) هدف ربایش قرار گرفت و به مدت دو سال در زندان های دشمن متحمل آزار و اذیت شد. اما این دو سال باعث تقویت و تحکیم ایدئولوژی و افزایش نفرت وی شد. همین امر باعث شد تا پس از آزادی در سال 2019 میلادی، به مقاومت مسلحانه بپیوندد. او  در سال 2020 میلادی به عنوان نیروی داوطلب در ارتش آزادی بخش بلوچ فعالیت کرد.

سخنگو بیان داشت: خلیف ملقب به اسلم فرزند قادر بخش ساکن جهاو، در سال 2019 میلادی به عنوان نیروی داوطلب در ارتش آزادی بخش بلوچ خدمت کرد درحالیکه از سال 2018 میلادی با مقاومت مسلح بلوچ تماس داشت. خلیف شاعر زبان بلوچی و از نیروهای متعهد نهضت آزادی بود.

وجداد ملقب به نودان فرزند صاحب داد از اهالی بلیده که از سال 2011 میلادی و از بستر سازمان دانشجویان بلوچ مشغول فعال کردن نوجوانان برای آزادی ملی بلوچ بود و یکی از اعضای مقاومت غیرمسلح سیاسی بود. وی در سال 2017 میلادی به دست نهاد های امنیتی و ارتش اشغالگر پاکستان برای مدت دو سال مفقود و مجبور به تحمل شکنجه و اذیت در زندان های دشمن بود. او پس از آزادی، در سال 2020 میلادی مسیر مقاومت مسلحانه را پیش گرفت و در عملیات های مختلف شرکت و در آخرین عملیات به درجه شهادت رسید .

به گفته جیئند بلوچ: شهید سنگت مراد حاصل مهروف به فرهاد فرزند پیر محمد ساکن کور شهر بلیده از 2021 میلادی پا به عرصه مقاومت مسلحانه گذاشت.

وی در ادامه گفت این عشق فداییان بلوچ به سرزمین، ملت و آزادی است که جان خود را کف دست خود می گذارند و برای نابودی دشمن وارد دژهای مستحکم آنها می شوند. هدف فدائیان، زنده برگشتن نیست، بلکه رسیدن به هدف به قیمت جان است و این هدف فردی نیست، بلکه ملی است. وقتی ملتی به این درجه از فداکاری و تعهد رسید، هر چقدر هم که دشمن قدرتمند باشد، شکست سرنوشت آن خواهد بود.

 سخنگو گفت: این قدرت فلسفه ایثار است که فقط چهار فدایی بلوچ وارد دژی با امنیت بالا دشمن شدند و ساعت ها دشمن را به چالش کشیده و آن را با خاک یکسان کردند. اینها فقط چهار مبارز فدایی بودند، درحالیکه صدها فدایی مرد و زن آموزش دیده در صفوف تیپ مجید حضور دارند که همواره آماده حمله به دشمن هستند. اگر دولت متخاصم پاکستان و همکارش چین بخواهند از خونریزی بیشتر جلوگیری کنند، ارتش اشغالگر پاکستان هنوز این فرصت را دارد که نقشه راه خود را برای خروج مسالمت آمیز از بلوچستان ارائه دهد، در غیر این صورت وفاداران بلوچ با ورود به سنگر های دشمن ، آن ها را به هلاکت خواهند رساند.

جیئند بلوچ در آخر این پیام خطاب به چین هشدار داد و گفت: ارتش آزادیبخش بلوچ قبلاً هم پیام روشنی به چین داده است که تا استقلال کامل بلوچستان از هرگونه قرارداد تجاری مربوط به بلوچستان با پاکستان اشغالی خودداری کند. ملت بلوچ هر پروژه تجاری مانند CPEC را غارت منابع بلوچ تلقی کرده و از تمام توان خود برای جلوگیری از آن استفاده خواهد کرد. چین نه تنها با تبانی با پاکستان اشغالگر به غارت منابع بلوچ می پردازد، بلکه با حمایت نظامی و اقتصادی از ارتش اشغالگر پاکستان برای سرکوب جنبش بلوچ، در نسل کشی بلوچ ها هم مشارکت دارد.

اگر چین پروژه های استثماری خود در بلوچستان را متوقف نکند و شهروندان خود را به کشورش باز نگرداند و از حمایت از ارتش اشغالگر پاکستان در نسل کشی بلوچ دست نکشد، ارتش آزادیبخش بلوچ این حق را برای خود محفوظ می دارد که شهروندان چینی ساکن بلوچستان و پروژه های غیرقانونی چینی ها را هدف حملات قرار دهد.

وی تصریح داشت که ارتش آزادیبخش بلوچ بار دیگر بر عزم خود تاکید می کند که حملات ما تا خروج کامل پاکستان اشغالگر از بلوچستان با جدیت ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

 
1