خبر فوری

 
دیدار سفیر هلند در اسلام آباد با وزیر ارشد ایالت خیبر پختون خوا
کد خبر :296896029

14:47 1403/04/08


برچسب ها : پاکستان و هلند, پیشاور, دولت محلی ایالت خیبر پختون خوا, سفیر هلند, علی امین خان گنداپور, وزیر ارشد ایالت خیبر پختون خوا, کشاورزی,

سفیر هلند و وزیر ارشد ایالت خیبر پختون خوا در دیدار با یکدیگر به گفتگو در خصوص سطح همکاری های موجود میان دو طرف به بحث و تبادل نظر پرداختند.


پیشاور: به گزارش راز نیوز| سفیر هلند و وزیر ارشد ایالت خیبر پختون خوا در دیدار با یکدیگر به گفتگو در خصوص سطح همکاری های موجود میان دو طرف به بحث و تبادل نظر پرداختند.

طبق جزئیات اعلام شده، سرکار خانم هنی ورایس سفیر هلند در اسلام آباد امروز جمعه با سردار علی امین خان گنداپور وزیر ارشد ایالت خیبر پختون خوا دیدار و گفتگو نمود.

در این دیدار امور مورد علاقه مشترک از جمله مسئله مهاجران افغان و امور مربوط به همکاری های مشترک دوجانبه در زمینه های مختلف به ویژه در بخش کشاورزی، دامداری، منابع آبی، گردشگری و انرژی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دو طرف در رایزنی های صورت گرفته نسبت به شناسایی بخش های بالقوه برای انجام همکاری های مشترک و تهیه راهکارهای قابل اجرا برای پیشبرد روابط توافق نمودند.

وزیر ارشد ایالت خیبر پختون خوا در این دیدار اظهار داشت: ارتقای فناوری های مورد استفاده در بخش کشاورزی و دامداری مطابق با استانداردهای روز دنیا از نخستین اولویت های دولت محلی ایالت خیبر پختو نخوا است و ما در این زمینه همکاری دولت هلند را خواستاریم.

وی خاطرنشان کرد: دولت در حال کار بر روی طرح های مختلف برای صنعتی سازی بخش های کشاورزی و دامداری مطابق با معیارهای روز جهانی است، این امر نه تنها به حفظ و تامین امنیت غذایی ایالت خیبر پختون خوا کمک خواهد نمود بلکه امنیت غذایی کشور را نیز تامین خواهد کرد.

وی افزود: بدین منظور دولت محلی کار بر روی کانال بالابر CRBC و پروژه های ساخت بندهای کوچک را آغاز نموده است.

وزیر ارشد ایالت خیبر پختون خوا با اشاره به ظرفیت های گسترده موجود در بخش های مختلف این ایالت از جمله انرژی، منابع معدنی و گردشگری تصریح کرد: ما از هرگونه سرمایه گذاری خارجی در این زمینه ها استقبال خواهیم نمود.

وی خاطرنشان کرد: دولت محلی به منظور افزایش سطح درآمدهای خود توجه به بخش های مستعد را در دستور کار قرار داده است و ما به جای گرفتن وام و کمک های مالی در تلاش برای تقویت اقتصاد خود هستیم.

علی امین خان گنداپور در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به موضوع بازگشت داوطلبانه مهاجران غیر قانونی افغان به کشورشان گفت: دولت محلی ایالت خیبر پختون خوا بر اساس سنت دیرینه پختون تمامی تسهیلات لازم را در اختیار مهاجران افغان قرار داد و در تمام طول این دوران هیچ نارضایتی صورت نگرفت.

وی افزود: دولت محلی با همکاری نهادهای بین المللی آماده ارائه تحصیلات عالی و آموزش فنی جوانان افغانی مقیم پاکستان است تا این جوانان پس از بازگشت به کشورشان موفق به کسب استقلال مالی شوند.

در ادامه این دیدار سرکار خانم هنی ورایس نیز طی سخنانی اظهار داشت: مردم و دولت خیبر پختون خوا از چندین دهه میزبان مهاجران افغان بوده و نقش آنها در میزبانی بینظیر از مهاجران افغان قابل تقدیر است.

وی گفت: دولت هلند خواهان مشارکت با دولت محلی ایالت خیبر پختون خوا در بخش های کشاورزی و دامداری است، همکاری در این زمینه برای هر 2 کشور سودمند خواهد بود.

ارسال نظر

 
1