خبر فوری

 
 
تقدیم استوارنامه سفرای کشورهای فیلیپین، ایران و روآندا به رئیس جمهور پاکستان
کد خبر :296240997

15:51 1402/04/22


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و ایران, پاکستان و رواندا, پاکستان و فیلیپین, دکتر عارف علوی, رئیس جمهور پاکستان, سفیر ایران در پاکستان, سفیر روآندا, سفیر فیلیپین, کاخ ریاست جمهوری پاکستان,

رئیس جمهور پاکستان در مراسم تقدیم استوارنامه کشورهای فیلیپین، ایران و روآندا بر عزم دولت خود برای تقویت روابط تجاری با این کشورها تأکید کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| رئیس جمهور پاکستان در مراسم تقدیم استوارنامه کشورهای فیلیپین، ایران و روآندا بر عزم دولت خود برای تقویت روابط تجاری با این کشورها تأکید کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، طی مراسمی رسمی که در کاخ ریاست جمهوری پاکستان برگزار گردید، سفرای کشورهای فیلیپین، ایران و روآندا استوارنامه های خود را تقدیم دکتر عارف علوی نمودند.

دکتر عارف علوی در این دیدار انتصاب سفرای جدید این کشورها را به آنان تبریک گفت و آرزوی موفقیت برای آنان نمود.

رئیس جمهور پاکستان در حاشیه این مراسم در دیدار سفیر فیلیپین نسبت به توسعه روابط دوجانبه با این کشور در تمامی زمینه‌ها ابراز تمایل نمود و بر لزوم جستجوی مسیرهای جدید ارتقای همکاری دوجانبه در جهت متنوع سازی روابط اقتصادی و تجاری میان دو کشور تأکید کرد.

دکتر رضا امیری مقدم سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد نیز در این مراسم پس از تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهور پاکستان با وی به رایزنی پرداخت.

دکتر عارف علوی در این دیدار ابراز داشت: با همکاری بخش خصوصی و با استفاده از ساختار سازمانی موجود میان دو کشور باید روابط اقتصادی دوجانبه تقویت یابد.

رئیس جمهور پاکستان همچنین بر لزوم فعال‌سازی بازارچه‌های مشترک مرزی میان دو کشور و تقویت ساختار سازمانی موجود با ایران تأکید کرد.

در ادامه این مراسم جیمز کیمونیو کمیساریای عالی روآندا در اسلام آباد نیز استوارنامه خود را به رئیس جمهور پاکستان تقدیم کرد.

سپس دو طرف طی دیدار با یکدیگر درباره ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه دوستانه و تقویت روابط اقتصادی و تجاری میان پاکستان و روآندا به بحث و تبادل نظر پرداختند.

رئیس جمهور پاکستان در دیدار کمیساریای عالی روآندا خاطرنشان کرد: تبادل هیئت‌های تجاری میان دو کشور به تقویت تجارت دوجانبه کمک خواهد کرد.

ارسال نظر

 
1