خبر فوری

 
پاراچنار همچنان تحت محاصره؛ مقاومت ستودنی شیعیان منطقه در برابر تروریست های تکفیری
کد خبر :296176798

14:24 1403/07/06


برچسب ها : ارتش پاکستان, ایالت خیبر پختون خوا, پاراچنار, تحریک طالبان پاکستان, شهرستان کرم, شیعه, شیعیان پاکستان, طالبان افغانستان, گروه تکفیری, گروه های تروریستی, نیروهای امنیتی پاکستان, نیروهای سپاه مرزی پاکستان, نیروهای مسلح پاکستان,

روستاهای شیعه نشین منطقه پاراچنار ایالت خیبر پختون خوا پاکستان پس از گذشت 12 روز از محاصره همچنان شاهد مقاومت جانانه دلاور مردان علوی در برابر تروریست های تکفیری است.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| روستاهای شیعه نشین منطقه پاراچنار ایالت خیبر پختون خوا پاکستان پس از گذشت 12 روز از محاصره همچنان شاهد مقاومت جانانه دلاور مردان علوی در برابر تروریست های تکفیری است.

طبق اعلام منابع آگاه محلی، علی رغم هجوم گسترده تروریست های تکفیری پاکستانی و افغانی به روستاهای شیعه نشین پاراچنار به ویژه روستاهای سنگینه و بالشخیل، اهالی دلیر این روستاها دست از مبارزه برنداشته و همچنان در حال مقابله با تکفیری های متجاوز به سرزمین های خود هستند.

گفتنی است بیش از 65 هزار نفر از افراد تکفیری که از مناطق مختلف پاکستان به ویژه و ایالت خیبر پختون خوا و نیز از افغانستان گردهم آمده اند به انواع مختلفی از جدیدترین سلاح ها همچون موشک های کوتاه برد، خمپاره و دیگر سلاح های سنگین مجهز بوده و از 8 روز گذشته جبهه های شیعیان را هدف حملات خود قرار داده اند.

همچنین تصاویر منتشر شده از تروریست های تکفیری در شبکه های اجتماعی بیانگر این امر است که عناصر مهاجم به روستاهای شیعه نشین از حمایت میدانی و تسلیحاتی نیروهای امنیتی پاکستان به ویژه نیروی سپاه مرزی(FC) برخوردارند و سکوت نهادهای امنیتی و انتظامی در این خصوص اثباتی بر این امر است.

طبق آخرین اطلاعات دریافتی، حوالی ساعت 2 بامداد امروز جمعه 27 سپتامبر(6 مهر) شماری از عناصر تروریستی در حین هجوم به روستای سنگینه با واکنش به هنگام مجاهدان شیعه مواجه شدند و 3 تن از این مهاجمان به درک واصل شدند.

هویت این تروریست ها طبق مدارک کشف شده از آنها به این شرح است: عبدالحکیم فرزند غلام قادر اهل شهرستان ننگرهار افغانستان، حبیب الله فرزند نورالدین اهل شهرستان کنر افغانستان و نعمت الله فرزند فضل الرحمان اهل شهرستان خوست افغانستان.

علاوه بر این محاصره این روستاها توسط عناصر تکفیری از 12 روز گذشته منجر به کمبود اقلام مختلف غذایی، دارویی و سوخت شده است.

ارسال نظر

 
1